شنبه ۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۷:۰۷
۰ نفر

گروه دانش و سلامت: ۹۰۰تیم روباتیک شهری تهران در ۳رده سنی کودکان، نوجوانان و جوانان از ۳۷۴محله شهر تهران در ورزشگاه شهید مدرس شهرری به رقابت پرداختند.

رقابت ۹۰۰تیم روباتیک شهری در تهران

به گزارش همشهری در این رقابت‌ها که در چارچوب جشنواره روباتیک شکوفا و توسط شهرداری تهران برگزار می‌شود، تیم‌های روباتیک در 10لیگ روبات‌های امدادگر، فوتبالیست کنترلی، پارک نوری، مبارز، رالی، خدمتکار، جاده صاف کن، شکارچی، آتش‌نشان و حل ترافیک شهری به رقابت با یکدیگر پرداختند و نتایج نهایی این رقابت‌ها امروز شنبه مشخص می‌شود.

دکتر مرتضی موسی‌خانی رئیس کمیته ملی روبوکاپ کشور و دبیر کمیته علمی این جشنواره گفت: فراگیر شدن علم روباتیک در میان جوانان و نوجوانان سراسر پایتخت از مهم‌ترین تأثیرات جشنواره شکوفا در 374محله شهر تهران بوده است. وی با بیان اینکه جشنواره شکوفا در جهت تغییر رویکرد شهرداری تهران از سازمان خدماتی به نهاد اجتماعی است، اظهار داشت: ما با دنیایی پیش رو هستیم که هوش مصنوعی و روباتیک مهم‌ترین کاربرد را در زندگی روزمره انسان‌ها دارد، از این‌رو پیشرفت جامعه ما در این عرصه در گرو به کارگیری توانمندی‌های نوجوانان و جوانان ماست.

دبیر علمی جشنواره روباتیک شهر تهران ترویج فعالیت‌های علمی در سطح محله‌های شهر تهران را ناشی از دیدگاه بلند و مدبرانه شهردار تهران و مدیران شهری عنوان کرد و اظهار داشت: به تبع برپایی جشنواره شکوفا، 374کانون علمی روباتیک در کلانشهر تهران شکل گرفته که از این طریق زمینه آشنایی جوانان و نوجوانان با علم روز دنیا در عرصه آی تی و ساخت روبات به خوبی فراهم آمده است.

موسی‌خانی با اشاره به اینکه علاوه بر جلب مشارکت شهروندان در فعالیت‌های علمی، نخبگان محلی نیز در جریان اجرای این جشنواره علمی شناسایی می‌شوند، خاطرنشان کرد: کارگاه‌های آموزشی، سمینارهای علمی، نمایشگاه‌های روباتیک، بسته‌های آموزشی ساخت روبات ازجمله امکانات علمی است که با اجرای جشنواره روباتیک در تمام مناطق شهر تهران از شمالی‌ترین منطقه تا جنوبی‌ترین منطقه به‌صورت یکسان فراهم شده است.

دبیر علمی جشنواره روباتیک شهر تهران ارتقای علمی شهروندان را از مهم‌ترین اهداف این طرح برشمرد و خاطرنشان کرد: آموزش‌های اولیه ساخت روبات به شرکت‌کنندگان علاقه‌مند به‌نحوی ارائه می‌شود که تمامی شهروندان از رده سنی 5تا 18سال می‌توانند در این رقابت علمی شرکت کنند.

منصور کتانباف شهردار منطقه 20تهران که میزبان این رقابت‌هاست در گفت‌وگو با همشهری اعلام کرد: حضور 900تیم روباتیک شهر تهران در این رقابت بزرگ علمی نشان‌دهنده ظرفیت عظیم جوانان تهران در تولید علم و فناوری است. به گفته وی کادر علمی این رقابت‌ها از اعضای کمیته ملی روبوکاپ ایران هستند و مسابقات در 3رده سنی کودکان، نوجوانان و جوانان انجام می‌شود. کانون روباتیک یکی از کانون‌های هفت‌گانه جشنواره شکوفاست که افراد برگزیده از مسابقات مقدماتی و منطقه‌ای منتخب شده‌اند و به دور نهایی راه یافته‌اند. کتانباف افزود: اختتامیه این رقابت‌ها و اعلام نتایج نهایی امروز شنبه سوم اسفندماه و با حضور مدیران ارشد مدیریت شهری پایتخت برگزار می‌شود و از افراد برگزیده در هر لیگ در مراسم اختتامیه جشنواره روباتیک در فرهنگسرای ولاء تجلیل می‌شود.

مسعود سیرتی، دبیر جشنواره شکوفا نیز در گفت‌وگو با همشهری ضمن بیان رشد چشمگیر کمی تعداد تیم‌ها و شرکت‌کنندگان در این مسابقه به ارتقای سطح کیفی مسابقات نسبت به سال گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: سطح مسابقات از لحاظ کیفی امیدوار‌کننده است. وی تصریح کرد: در نظر داریم مسابقات جشنواره شکوفا را به‌غیر از شهر تهران با همکاری چند کلانشهر ایران ازجمله مشهد برگزار کنیم که در این زمینه هماهنگی‌ها و مذاکرات لازم انجام شده است، که در این صورت مسابقات از حالت شهری به استانی و کشوری ارتقا می‌یابد که ان‌شاء‌الله بتوانیم با این آینده‌سازان، کودکان، نوجوانان و جوانان عزیز و پاک ایرانی در چارچوب جشنواره شکوفا، گام‌های بلندتری در جهت پیشرفت علمی ایران برداریم.

اصغر عطایی، قائم‌مقام شهرداری منطقه 20تهران نیز در سخنانی اظهار داشت: حضور گسترده تیم‌های روباتیک از 374محله شهر تهران نشانی از پیشرفت علمی است. وی سطح مسابقات را با سال گذشته مقایسه کرد و گفت: سال گذشته چون نخستین سال بود که در این مسابقات میزبانی می‌کردیم قطعا کاستی‌هایی داشتیم اما امسال به‌طور جدی در طول سال آسیب شناسی کردیم، الان ما با همه توان، خودمان و منطقه را در اختیار مسابقات قرار دادیم و این افتخار برای منطقه جنوب شهر تهران است که امروز میزبان 374محله از شهر تهران باشیم و امسال با تمام بضاعت از نظرپشتیبانی، اطلاع‌رسانی، امنیت، حمل‌ونقل، حراست و با برنامه‌ریزی منسجم‌تری تلاش کرده‌ایم تا میزبان خوبی برای این مسابقات باشیم چرا که این بچه‌ها قطعا آینده‌سازان کشور هستند و می‌دانیم هر کشوری که در جهت علم و توسعه علم قدم‌های خودش را بلندتر بردارد حتما این قله‌های علم و دانایی‌ها را فتح خواهد کرد و هر کشوری که بتواند علم و دانایی‌اش را ارتقا بخشد حتما در آینده موفق‌تر خواهد بود.

کد خبر 250455

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز