شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۸
۰ نفر

گروه حوادث: ۲ جوان بیکار برای رسیدن به پول، ‌نقشه زورگیری کشیدند اما خیلی زود به دام پلیس افتادند و رویاهایشان رنگ باخت.

متهمان

ساعت 17:30دهم بهمن‌ماه مأموران کلانتری قلهک هنگام گشتزنی در خیابان دولت نزدیکی ایستگاه مترو به 2جوان شک کردند و در بازرسی از آنها یک عدد شوکر برقی کشف کردند. همزمان با دستگیری آنها، جوان دانشجویی نزد مأموران گشت کلانتری رفت و عنوان کرد که 2جوان زورگیر دقایقی قبل با تهدید شوکر دست به سرقت پول وگوشی موبایل وی زده‌اند.

با این سرنخ، پرونده‌ای در این زمینه تشکیل شد و متهمان برای انجام تحقیقات بیشتر در اختیار مأموران اداره پنجم پلیس آگاهی قرار گرفتند. دزدان که هردو 19ساله بودند در بازجویی‌ها به زورگیری‌های سریالی اعتراف کردند. یکی از آنها به مأموران گفت: چند وقت پیش من و دوستم در حال صحبت با یکدیگر بودیم که به من گفت راه خوبی برای پول درآوردن می‌شناسد و آن چیزی جز زورگیری نیست.

من هم که مانند دوستم بیکار بودم پیشنهاد او را برای زورگیری قبول کردم. وی ادامه داد: چون ماشین نداشتیم تصمیم گرفتیم تا سرقت‌های خود را در اطراف ایستگاه‌های مترو انجام دهیم تا بتوانیم بلافاصله پس از سرقت سوار قطار شده و از محل دور شویم. متهم افزود: معمولا در اطراف ایستگاه‌های متروی قلهک و میرداماد پرسه می‌زدیم و بعد از شناسایی طعمه با تهدید شوکر برقی دست به زورگیری می‌زدیم. سرهنگ محمد اشراقی، معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران، با اعلام این خبر گفت: از شاکیان احتمالی دعوت می‌شود به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران مراجعه کنند.

کد خبر 252399
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز