زن و شوهری که سوار بر تویوتا کمری از شهروندان زورگیری می‌کردند درحالی‌که همراه ۳ فرزندشان به رستوران رفته و مشغول خوردن پیتزا بودند دستگیر شدند.

متهمان

نخستين شاكي اين زوج، مردي بود كه روز 25خردادماه پول‌هايش در بزرگراه همت توسط آنها زورگيري شد. شاكي كه براي طرح شكايت به كلانتري 140 باغ‌فيض رفته بود به مأموران گفت: كنار بزرگراه همت قدم مي‌زدم كه ناگهان يك دستگاه خودروي تويوتا كمري كه زن و مردي جوان سوارش بودند كنار من ايستاد. راننده به بهانه خرد كردن چك پول به طرفم آمد و وقتي مطمئن شد من پول زيادي همراه دارم با تهديد پول‌هايم را زورگيري و سوار بر خودرواش فرار كرد.

با اين شكايت تحقيقات مأموران براي دستگيري زوج زورگير آغاز شد. چون هنوز ممكن بود اين زن و شوهر در آن حوالي باشند طرح مهار به اجرا در آمد و مأموران كلانتري به گشتزني در آن حوالي پرداختند تا اينكه ساعتي بعد مأموران مقابل يك پيتزافروشي با خودروي زن و شوهر تحت تعقيب مواجه شدند. اين زوج كه حبيب و اعظم نام دارند همراه با 3 فرزندشان مشغول خوردن پيتزا بودند كه دستگير شدند و در بازرسي از آنها 120ميليون تومان پول نقد كشف شد.

در چنين شرايطي متهمان بازداشت و به پايگاه دوم پليس آگاهي تهران منتقل شدند. حبيب كه پيش از اين 2بار به اتهام زورگيري دستگير شده بود در بازجويي‌هاي مقدماتي ادعا كرد بي‌گناه است و چون خانه‌اي ندارد همراه اعضاي خانواده‌اش در پارك‌هاي شهر زندگي مي‌كند. اين ادعا در حالي بود كه او هنگام دستگيري 120ميليون تومان پول به همراه داشت.

در چنين شرايطي كارآگاهان آگاهي با بررسي زورگيري‌هاي مشابه، شهروندان ديگري را كه حبيب و اعظم از آنان زورگيري كرده بودند شناسايي كردند و معلوم شد آنها تاكنون با شگردهاي مختلف مثل زورگيري، كف‌زني و جيب‌بري تعداد ديگري از شهروندان را طعمه قرار داده‌اند. يكي از شاكيان كه نگهبان يك ساختمان در حال ساخت در غرب تهران است گفت آنها 9ميليون تومان پول از او زورگيري كرده‌اند. اين مرد در شكايتش گفت: داخل ساختمان نشسته بودم كه حبيب با يك دستگاه خودرو توقف كرد و گفت مأمور است. او در ادامه من را بازرسي بدني كرد و مبلغ 9ميليون تومان پول را كه متعلق به صاحب ساختمان بود از داخل جيبم برداشت و خيلي سريع سوار خودرواش شد و فرار كرد. سرهنگ افشار احساني‌فر، رئيس پايگاه دوم پليس آگاهي تهران از صدور مجوز انتشار تصوير بدون پوشش 2 متهم از سوي بازپرس پرونده خبر داد و از افرادي كه از متهمان شكايتي دارند خواست به پايگاه دوم پليس آگاهي تهران بزرگ مراجعه كنند.

کد خبر 263263

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha