همشهری آنلاین: همایش «نقد سیاست‌های معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی» ۲۰ اسفندماه برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا،این همایش که قرار بود 16 اسفندماه برگزار شود و به‌دلیل برگزاری اختتامیه‌ی بیستمین جشنواره‌ی مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های اطلاع‌رسانی لغو شد، سه‌شنبه (20 اسفندماه) ساعت 10 صبح در فرهنگسرای رسانه برگزار می‌شود.

همایش «نقد سیاست‌های معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی» توسط انجمن خبرنگاران حوزه‌ی رسانه برگزار می‌شود و در آن، روزنامه‌نگاران، اساتید رشته‌ی ارتباطات و فعالان حوزه‌ی رسانه می‌توانند در حضور حسین انتظامی معاون مطبوعاتی نقدها و پیشنهادات خود را درباره‌ی سیاست‌های این معاونت بیان کنند.

مینا شهنی  رییس انجمن خبرنگاران و روزنامه‌نگاران حوزه‌ی رسانه در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا درباره‌ی جزییات این همایش، اظهار کرد: دولت «تدبیر و امید» از ابتدای استقرار خود تلاش کرد، فضای رسانه‌ای کشور را نسبت به دولت قبلی، متفاوت کند. این‌ را که دولت آقای روحانی چقدر در این امر موفق بوده، باید از فعالان این عرصه پرسید، بنابراین با دعوت از سیاستگذاران و تصمیم‌سازان رسانه‌ای دولت، همایش نقد سیاست‌های معاونت مطبوعاتی برگزار می‌شود.

او ادامه داد: انجمن خبرنگاران و روزنامه‌نگاران حوزه‌ی رسانه، با دعوت از معاون امور مطبوعات و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قصد دارد تا با پاسخگو کردن مسوولان دولتی، فضای مبهم درباره‌ی این سیاست‌ها را شفاف کند.

شهنی با اشاره به موضوعات مورد بحث در این همایش، توضیح داد: موضوعاتی مانند مطالبات روزنامه‌نگاران از دولت، وضعیت بلاتکلیف بیمه‌ی خبرنگاران، سرنوشت انجمن‌های فعال و غیرفعال روزنامه‌نگاری، توقیف و بسته شدن برخی روزنامه‌های دولتی و بخش خصوصی و وضعیت رسانه‌های محلی و آن‌لاین در این همایش بررسی خواهد شد.

شهنی از استادان رشته‌ ارتباطات و روزنامه‌نگاری، روزنامه‌نگاران، خبرنگاران، مدیران، سردبیران، دبیران و سایر فعالان رسانه‌های سراسری و محلی خواست تا در این همایش شرکت کنند.

همچنین حسین انتظامی معاون امور مطبوعات و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آمادگی خود را برای حضور در این همایش و شنیدن انتقادات و پیشنهادها و پاسخ به پرسش‌ها اعلام کرده است.

کد خبر 252517
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز