هفته دوم رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا امروز آغاز می‌شود و ۲نماینده ایران مقابل رقبای خود قرار خواهند گرفت.

الریان فصل گذشته هم در لیگ قهرمانان با  استقلال رو به رو شد.

استقلال ساعت 19در قطر مقابل الریان قرار خواهد گرفت و این در حالی است که شاگردان امیر قلعه‌نویی هفته اول را با شکست خانگی مقابل الشباب به پایان رساندند. الریان هم مثل استقلال بازی اول خود را خارج از خانه به الجزیره امارات باخته و به این ترتیب در مسابقه‌ای که حکم جدال بازنده‌های هفته نخست را دارد مقابل استقلال قرار می‌گیرد. اگر قرار باشد استقلال فوتبالی را که مقابل الشباب به نمایش گذاشت بار دیگر در ورزشگاه احمد بن‌علی دوحه ارائه دهد باید گفت که شانس کمی برای برد خواهد داشت. تقابل الشباب و الجزیره در شهر ریاض هم دیگر دیدار این هفته این گروه خواهد بود. گفتنی است که استقلالی‌ها از استقبال مسئولان الریان بعد از ورود به فرودگاه دوحه ناراحت بودند. میرشاد ماجدی سرپرست استقلال در این خصوص می‌گوید: «منتظر ماندیم تا طبق معمول که تیم‌ها به کشور‌های مختلف سفر می‌کنند، لاینی برای ما باز شود تا اعضای تیم بدون مشکل از فرودگاه خارج شوند اما یک ساعت و 15دقیقه در فرودگاه معطل شدیم.»

برای برد بازی می‌کنیم

قلعه نویی در مورد بازی امروز می‌گوید: «ما برای کسب 3امتیاز به قطر آمده‌ایم. تیم الریان را به خوبی آنالیز کرده‌ایم و می‌دانیم آنها در 2هفته گذشته به 2پیروزی خوب دست یافته‌اند. ما به جایگاه الریان در جدول لیگ قطر اعتنایی نمی‌کنیم، بلکه اعتقاد داریم این تیم در هفته‌های گذشته روند صعودی داشته و مسلماً حریف خطرناکی برای ما خواهد بود.» قلعه‌نویی درباره تغییرات تیم الریان به نسبت فصل گذشته ادامه می‌دهد: «با رفتن تاباتا مسلماً‌ الریان دچار مشکل شد. تاباتا به السد قطر رفت و تا زمانی که الریان بخواهد به نبود این بازیکن عادت کند ضرر خواهد کرد اما این تیم در 2هفته گذشته نشان داد که به انسجام تاکتیکی دست یافته و اگر اشتباه نکنم در یکی از مسابقات لیگ قطر در هفته گذشته 7گل توسط تیم الریان به ثمر رسید. پس این نشان می‌دهد که تیم الریان بهتر از قبل شده است.»

مانوئل خیمینز، سرمربی اسپانیایی الریان هم درخصوص بازی با استقلال می‌گوید: «انتظار نداشته باشید که نقاط ضعف و قوت استقلال را بگویم. فقط بدانید استقلال را کامل آنالیز کرده‌ایم و با شناخت کامل به مصاف این تیم می‌آییم. البته استقلال 2 هفته است که استراحت کرده ولی ما 3 روز پیش در لیگ قطر بازی کردیم و این اصلاً عادلانه نیست که با این شرایط به مصاف استقلال برویم، اما مجبوریم از برنامه مسابقات پیروی کنیم.»

اولین بازی خانگی فولاد

هواداران فولاد خوزستان بعد از سال‌ها می‌توانند دوباره بازی تیمشان در لیگ قهرمانان را از نزدیک تماشا کنند. فولاد بعد از ناکامی سال 2006برای دومین بار حضور در لیگ قهرمانان را تجربه می‌کند و در بازی اول هم مقابل الجیش قطر در زمین حریف یک امتیاز گرفت. فولاد حالا در دومین بازی ساعت 16:30میزبان الفتح عربستان است، یکی از تیم‌های قدیمی و باسابقه این کشور که متعلق به شهر اِحسا بوده و قهرمان فصل 13-2012لیگ عربستان و همچنین سوپر کاپ 2013شده است. الفتح در بازی قبل میزبان بنیادکار ازبکستان بود که آن بازی هم با تساوی به پایان رسید. دیگر دیدار این گروه هم بین بنیادکار و الجیش در تاشکند برگزار می‌شود.

امیدواری سرمربی الفتح

فتحی الجبال سرمربی الفتح در مورد بازی امروز می‌گوید: «به برتری تیمم در دیدار مقابل فولاد ایران خوشبین هستم و اگر پیروز شویم گام بلندی برای راهیابی به مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا برداشته‌ایم. گروه ما قوی و فاصله تیم‌ها به یکدیگر نزدیک است ولی ما می‌خواهیم از این شرایط عبور کنیم تا از محاسبات پیچیده روزهای پایانی مسابقات دور باشیم. با آنکه در لیگ عربستان موفق نبودیم اما از آن شرایط بد خارج شدیم. شاید نظرم راجع به شکست دادن فولاد در اهواز خوشبینانه باشد اما باید باهوش بازی کنیم.»

حسین فرکی هم در مورد تقابل با نماینده عربستان می‌گوید: «هر بازی شرایط خاص خودش را دارد. در فوتبال داخل و بیرون خانه معنایی ندارد ولی امیدوارم شرایط میزبانی به نفع ما باشد و مردم اهواز با حمایت 90دقیقه‌ای کمک کنند تا در این بازی پیروز شویم.»بختیار رحمانی کاپیتان فولاد هم می‌گوید: «تمامی بازی‌های لیگ قهرمانان سخت است و حریف آسانی وجود ندارد. امروز منتظر 50هزار نفر هستیم تا فولاد را حمایت کنند و این حمایت به ما کمک خواهد کرد.»

کد خبر 252760

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز