همشهری آنلاین: سرپرست دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای با اعلام ممنوعیت نقل و انتقال نیرو از سایر ارگان‌ها به این دانشگاه، از روسای آموزشکده‌های فنی‌وحرفه‌ای خواست تا فهرست نیروهایی که از طریق غیرمتعارف در گذشته جذب شده‌اند، به دفتر مرکزی این دانشگاه ارائه شود.

به گزارش پایگاه رسمی دانشگاه فنی و حرفه ای، دکتر مسعود شفیعی در گردهمایی روسای دانشکده و آموزشکده‌های فنی‌وحرفه‌ای سراسر کشور، بر ارزش‌مداری و حفظ کرامت انسان‌ها در این دانشگاه تأکید کرد و درباره ارتقای سطح دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای گفت: باید به آن عده از متقاضیان ادامه تحصیل در دوره دکتری بورسیه اعطا کنیم که رشته تحصیلی آنها مورد نیاز مراکز تابعه بوده و ارتقای انها در رشد و تعالی دانشگاه موثر خواهد بود بنابراین برای نیروهایی که رشته‌های تحصیلی آنها در دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای موضوعیت ندارد تسهیلات داده نخواهد شد.

وی پیشرفت دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای را با تعامل صف و ستاد این دانشگاه میسر دانست و گفت: باید سیاست‌گذاران با نیروهای اجرایی صادق باشند و بالعکس آنها هم باید با برنامه‌ریزان همراه شوند تا زمینه ترقی فراهم شود. لذا ضرورت دارد روسای مراکز در مکاتبات و اعلام آمار و ارقام واقعیت‌ها را منعکس کنند و از ارسال اطلاعات غیر واقعی به ستاد خودداری کنند.

شفیعی درباره استفاده بهینه از نیروهای دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای تأکید کرد: اگر نیرویی در یک مرکز کارایی ندارد و یا در پستی نمی‌تواند منشأ خدمات باشد، باید زمینه‌ای فراهم شود تا در مرکز دیگر مشغول شود همچنین طوری برنامه‌ریزی شود تا در آموزشکده‌ها نیروی بی‌کار نداشته باشیم چراکه فرد بی‌کار، دیگران را نیز از کار باز می‌دارد و اگر بر مجموعه، سستی حاکم باشد رشد و ترقی در آن معنی نخواهد داشت و این را بدانید در جایی که من مدیر باشم همه باید کار کنند.

سرپرست دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای به قانون‌مند شدن فعالیت‌های مالی در مراکز تابعه این دانشگاه اشاره کرد و گفت: باید کلیه درآمدها در حساب‌های قانونی تعریف شده متمرکز شود و بر اساس مقررات و ضوابط هزینه شود و اگر در مرکزی از این شیوه استفاده نمی‌شد، از این پس طبق این شیوه، گردش مالی داشته باشید.

وی در خصوص نقل و انتقال و جذب نیروی انسانی نیز اظهار داشت: با توجه به محدودیت منابع مالی، نقل و انتقال نیرو از سایر ارگان‌ها ممنوع بوده و ما نمی‌توانیم بدون تأمین اعتبار لازم برای دستگاه تعهدی ایجاد کنیم.

شفیعی از روسای آموزشکده‌ها خواست تا فهرست نیروهایی که از طریق غیرمتعارف در گذشته جذب شده‌اند را تهیه و به دفتر مرکزی دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای ارسال کنند.

شفیعی با اشاره به امکانات وسیع مراکز تابعه دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای، افزود: تعجب می‌کنم با این همه امکانات، فضا و زمین کشاورزی آموزشکده‌ها بدهی حق‌التدریسی دارند. اگر مدیران از امکانات درست استفاده کنند مشکلات مالی موجود رفع و زمینه برای کارهای بزرگ فراهم خواهد شد.

کد خبر 253093
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز