همشهری آنلاین: مسابقات بین‌المللی کشتی باچوخه اسفراین پس از یک روز رقابت نفس‌گیر چوخه‌کاران داخلی و خارجی با قهرمانی تیم ثامن‌الحجج (ع) اسفراین پایان یافت.

Chookhe Wrestling

این مسابقات با شرکت 80 کشتی‌گیر از کشورهای گرجستان، آذریایجان، ترکیه و استان‌های خراسان رضوی، شمالی، گلستان، مازندران، تهران، همدان والبرز در پنج وزن 65 -، 75 -، 85 -، 95 و 95+ درحضور هزاران نفر ازعلاقه‌مندان این ورزش سنتی برگزار شد.

به گزارش فدراسیون ورزش‌ روستایی و عشایری و بازی‌های بومی، محلی، در پایان این رقابت‌ها پس از تیم ثامن‌الحجج اسفراین که با کسب 43 امتیاز برسکوی نخست ایستاد، تیم سبک سازان شرق از اسفراین با 37 امتیاز و تیم بجنورد با 24 امتیاز عناوین دوم و سوم را به دست آوردند.

در بخش انفرادی نیز این نتایج حاصل شد:

در وزن ‎ 65کیلوگرم قنبرعلی قنبری از سبک سازان شرق اسفراین، ابراهیم ولیان از ثامن‌الحجج اسفراین و علی عباسی از اسفراین به ترتیب اول تا سوم شدند.‬

در وزن 75 کیلوگرم هادی قدیمی از تیم سبک سازان شرق، الیاس اکبری از ثامن‌الحجج اسفراین و مجتبی زمانی از تیم شهید مرادیان اسفراین به ترتیب اول تا سوم شدند.

در وزن ‎ 85کیلوگرم علیرضا جهانیان از سبک سازان شرق، سینا عموپور از مازندران و مجتبی باغچقی از بجنورد عناوین اول تا سوم را کسب کردند.

در وزن 95 کیلوگرم محمد تیموری از ثامن الحجج اسفراین، ابوالفضل بربط از همدان و مصطفی نیمروزی از شهید مرادیان اسفراین مقام‌های اول تا سوم را از آن خود کردند.

در وزن 95+ کیلوگرم جواد محمدپور از اسفراین، مسلم نوری از بجنورد و امین جعفرزاده از ثامن‌الحجج اسفراین عناوین اول تا سوم را کسب کردند.

در پایان به نفرات اول هر وزن مبلغ 20 میلیون ریال، نفرات دوم 15 و نفرات سوم 10 میلیون ریال اهدا شد که به نفرات اول هر وزن جوایزی از صنایع دستی شهرستان اسفراین نیز تقدیم شد.

در آیین برگزاری این رقابت‌ها که با مراسم خاصی همچون نواختن ضرب زورخانه همراه بود، معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، معاون وزیر ورزش و جوانان، استاندار خراسان شمالی، رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی، نمایندگان مردم بجنورد و اسفراین در مجلس شورای اسلامی و شماری از مدیران استانی و محلی شرکت داشتند.

کد خبر 254669
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز