همشهری آنلاین: انگلیس کشیدن سیگار را در مکان‌های عمومی ممنوع کرد، اقدامی که به گفته دولت این کشور سلامتی هزاران نفر را بهبود خواهد بخشید.

به گزارش خبرگزاری فرانسه این ممنوعیت انگلیس را با سایر بخش‌های بریتانیا که قبلا ممنوعیت مشابهی را آغاز کرده بودند، در وضعیت یکسانی قرار می‌دهد:

اسکاتلند در سال 2006  و ایرلند شمالی از آوریل ( فروردین ) امسال سیگارکشیدن در مکان‌های عمومی را ممنوع کرده بودند.

از ساعت 6صبح یکشنبه اول جولای (10 تیر) همه مکان‌‌های عمومی، ادارات و سایر مکان‌‌های محصور و یا نیمه محصور شغلی و همچنین اغلب وسائل نقلیه جمعی به مناطق بدون دود سیگار پیوستند.

البته هنوز افراد می‌توانند در بیرون از خانه‌ها، در  پارک‌ها و حیات‌خلوت غذاخوری‌ها سیگار بکشند.

ایرلند اولین کشور اروپایی بود که در مارس سال 2004 ممنوعیت سیگارکشیدن در مکان‌های عمومی را به اجرا درآورد. سپس نروژ، ایتالیا، مالتا، سوئد، لاتویا و فرانسه، فنلاند و ایسلند این قانون ا اجرا کردند.

آلن جانسون وزیر بهداشت انگلیس گفت:‌ "کشوی عاری از دود سیگار استانداردهای سلامتی را بهبود خواهد بخشید، وسوسه سیگار کشیدن را کاهش خواهد داد و سیگاری‌ها را تشویق خواهد کرد که سیگارشان را ترک کنند."

وزیر بهداشت انگلیس می‌گوید هزینه سالانه ناشی از سیگارکشیدن در سرویس ملی بهداشت  1.4 تا 1.7 میلیارد دلار است.

افرادی که این قانون را زیر پا بگذارند با جریمه‌های سنگینی مواجه خواهند بود- فرد سیگاری که در حین دود کردن سیگار در مکان عمومی دیده شود تا 200 پوند و صاحبان محل‌هایی که این قانون را رعایت نکنند تا 2500 پوند جریمه خواهند شد.

کد خبر 25570

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز