شنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۶:۰۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: فوتبال‌دوستان اسپانیا در شوک و ماتم فرورفتند. تیتو ویلانووا، مربی پیشین بارسلونا پس از مبارزه‌ای طولانی با بیماری سرطان، سرانجام روز جمعه (۲۵ آوریل/۵ اردیبهشت) در سن ۴۵ سالگی چشم از جهان فروبست.

Tito Vilanona

کاتالان‌ها روز جمعه خبر مرگ ویلانووا را در سایت خود تایید کردند و جهان فوتبال را در ماتم فروبردند. یک روز پیش از انتشار این خبر، رسانه‌های اسپانیا از وخیم‌تر شدن حال مربی پیشین بارسلونا گزارش داده بودند. یک عمل جراحی اضطراری هم نتوانسته بود از بحرانی ‌شدن حال او جلوگیری کند.

باشگاه بارسلونا در خبری که به این مناسبت منتشر کرد نوشته است: «با اندوهی بزرگ باید اعلام کنیم که تیتو ویلانووا امروز این جهان را ترک کرده است. او در پیکار علیه بیماری سرطان شکست خورد. اندیشه ما همراه بازماندگان اوست». سایت بارسلونا نیز در شعاری به رنگ سیاه نوشته است: «تیتو همواره در یاد ما زنده خواهد بود».

باشگاه بارسلونا شامگاه جمعه بخشی از سکوهای تماشاگران در ورزشگاه خود "نیوکمپ" را به محلی برای بزرگداشت ویلانووا اختصاص داد. قرار است مراسمی مذهبی نیز برای یادبود او برگزار شود.

به گزارش دویچه‌وله، ویلانووا از سال ۲۰۰۷ در خدمت کاتالان‌ها بود. او نخست دستیار پپ گواردیولا، مربی پیشین بارسلونا بود و با او در ساختن تیمی قدرتمند همکاری داشت و در موفقیت‌های این تیم سهم بزرگی دارد. آن دو توانستند تیم فوتبال بارسلونا را به افتخارات بزرگی برسانند. پس از کناره‌گیری گواردیولا از سرمربیگری بارسلونا، این مسئولیت سنگین در تابستان سال ۲۰۱۲ بر عهده ویلانووا واگذار شد.

ویلانووا که به بیماری سرطان غدد بزاقی دچار بود یک بار در سال ۲۰۱۱ مورد عمل جراحی قرار گرفته بود و پزشکان اعلام کرده بودند که بهبود یافته است. ولی بعدها بیماری او دوباره بازگشت و مجبور شد برای معالجات دو ماه در آمریکا بستری شود.

ویلانووا در مارس ۲۰۱۳ به بارسلونا بازگشت و توانست با این تیم به مقام قهرمانی اسپانیا برسد. وی سرانجام در ماه ژوئیه همان سال به دلیل بیماری از مقام خود کناره‌گیری کرد.

 

کد خبر 257260
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز