دوشنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۷
۰ نفر

تولید ۵ هزار و ۵۰۰ واحد مستقر در شهرک‌های صنعتی متوقف شده که از این تعداد ۷۱ درصد یعنی ۳۸۷۰ واحد در فاصله سال‌های ۸۵ تا ۹۲ تعطیل و موجب به اغما رفتن سایر واحدهای فعال در این شهرک‌ها شده است.

صنعت

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با گلایه از پرداخت نشدن منابع مالی به صنایع کوچک در مرحله نخست هدفمندی یارانه‌ها از برگزاری مزایده واگذاری ۷۰۰ واحد صنعتی تعطیل شده در شهرک‌های صنعتی که به تملک بانک‌ها در آمده و رایزنی با وزیر صنعت برای فعال‌سازی‌ دوباره این واحدها پس از واگذاری خبر داد.

به گفته محمدعلی سیدابریشمی، اکنون 840واحد مستقر در شهرک‌های صنعتی توسط بانک‌ها تملک شده که از این تعداد، تولید 700واحد با اشتغال 97هزار نفری به‌طور کامل متوقف شده است. با وجود این وی اعلام کرده، سهم صنایع کوچک از درآمد حاصل از هدفمندی یارانه‌ها در مرحله دوم قانون هدفمندی هنوز مشخص نشده اما برخی بحث‌ها در مورد اختصاص 3هزار میلیارد تومان از 10هزار میلیارد تومان سهم تولید به بخش صنعت مطرح است.

رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی همچنین از ارائه پیشنهادهایی به وزیر صنعت برای تصویب در هیأت دولت خبر داده است؛ پیشنهادهایی که به‌نظر می‌رسد حتی درصورت تصویب نهایی نیز راهگشای مشکلات واحدهای مستقر در این شهرک‌ها نخواهد بود. معافیت بخشی از شارژ پرداختی واحدهای صنعتی در داخل شهرک‌ها و تخصیص بخشی دیگر به صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک ازجمله این راهکارهاست.

کد خبر 257717
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز