پنجشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: پلیس ترکیه در جریان تظاهرات روز کارگر با ماشین‌های آب‌پاش و پرتاب گاز اشک‌آور به مقابله با اعتراضات در استانبول رفت. پلیس خیابان استقلال را مسدود کرده و تردد وسایل حمل و نقل شهری نیز با محدودیت همراه بود.

turkey

به گزارش رادیو دولتی آلمان تظاهرات روز جهانی کارگر روز پنج‌شنبه (اول مه/۱۱ اردیبهشت) در استانبول به خشونت کشیده شد. در چند منطقه این شهر پلیس با گاز اشک‌آور و ماشین‌های آب‌پاش به گروهی از تظاهرات‌کنندگان هجوم برد که به سمت میدان تقسیم در حال حرکت بودند. تظاهرکنندگان نیز با پرتاب سنگ با نیروهای امنیتی مقابله کردند.

پلیس اما اعلام کرده که به سوی نیروهای امنیتی کوکتل مولوتوف نیز پرتاب شده است. معترضان پیش از ظهر پنج‌شنبه موفق شدند تا نزدیکی میدان تقسیم پیش روند.

پیش‌تر مقامات ترکیه اجازه برگزاری تظاهرات روز کارگر در میدان تقسیم را صادر نکرده بودند. با این همه اتحادیه‌های کارگری، گروه‌های چپ و دیگر گروه‌های منتقد دولت از مردم خواسته بودند که به میدان تقسیم بیایند.

به گزارش خبرگزاری‌ها نزدیک به ۴۰ هزار نیروی پلیس برای این تظاهرات در استانبول مستقر شده بودند که حدود نیمی از این شمار در میدان تقسیم بوده‌اند.

خیابان استقلال‌، منتهی به این میدان نیز مسدود شده و مأموران حتی به گردشگران خارجی نیز اجازه تردد در این خیابان را نداده‌اند. همچنین عبور و مرور مترو، اتوبوس‌ها و کشتی‌های مسافری که روی رودخانه بسفر مسافران را میان بخش‌های ‌آسیایی و اروپایی استانبول جابه‌جا می‌کنند، با محدودیت‌هایی همراه بوده است.

کد خبر 258037
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز