سریال سقوط جرثقیل‌ها در پایتخت ادامه دارد و در تازه‌ترین اتفاق، ۲ کارگر جوان بر اثر شکسته‌شدن قسمتی از جرثقیل ساختمانی و سقوط از ارتفاع جانشان را از دست دادند.

سقوط

ساعت 5:29 سه شنبه 23 اردیبهشت ، شکستن و سقوط بازوهای یک جرثقیل ساختمانی در خیابان دیباجی جنوبی تهران حادثه مرگباری را رقم زد و آتش‌نشانان ایستگاه 11آتش‌نشانی تهران و تیم نجات4 را به محل حادثه کشاند.بررسی‌های اولیه حاکی از آن بود که در یک زمین به مساحت 1200متر، ساختمانی چندطبقه در حال احداث بوده و اسکلت آن بنا شده بود و پیمانکار نیز قصد داشت با اضافه‌کردن قطعات به جرثقیل ساختمانی، ارتفاع آن را بیشتر کند.

آن روز صبح کارگران با استفاده از یک جرثقیل 80تنی متحرک در حال اضافه‌کردن قطعات به جرثقیل ساختمانی (تاور کرین) بودند که ناگهان جرثقیل ساختمانی از یکی از قسمت‌های اصلی شکست و قطعات سنگین و بلند آن روی اسکلت ساختمان در حال ساخت و همچنین پشت بام ساختمان 5طبقه مجاور سقوط کرد. همزمان با این حادثه 2کارگر نصاب که در حال اضافه‌کردن قطعات به جرثقیل بودند نیز سقوط کردند که یکی از آنها در داخل قسمت گودبرداری شده و دیگری به پشت بام ساختمان مجاور افتادند و هر دوی آنها در دم جان باختند.

ملکی، سخنگوی آتش‌نشانی تهران با بیان این خبر به همشهری گفت: آتش‌نشانان پس از حضور در محل اقدام به ایمن‌سازی‌ آنجا کردند تا از سقوط بقیه قطعات جرثقیل جلوگیری کنند. براساس این گزارش، طی ماه‌های اخیر جرثقیل‌های ساختمانی در پایتخت حوادث متعددی را رقم زده‌اند.

اواخر دی‌ماه سال گذشته بود که سقوط جرثقیل 160تنی روی یک خودروی گرانقیمت در خیابان نیاوران حادثه‌ساز شد. 12اردیبهشت‌ماه بوم یک جرثقیل ساختمانی در منطقه بازار تهران شکست و باعث شد که کارگر جوانی در کابین این جرثقیل و در ارتفاع 30متری گرفتار شود که توسط آتش‌نشانان نجات یافت. چند روز پیش نیز یک جرثقیل 100تنی در شمال تهران دچار حادثه شد و به حالت نیمه واژگون درآمد که آتش‌نشانان با حضور بموقع در محل حادثه آن را مهار کردند و به ماجرا پایان دادند. وقوع حوادث سریالی جرثقیل‌ها در پایتخت لزوم بررسی کارشناسانه اینگونه حوادث را بیشتر کرده تا مشخص شود که سهل‌انگاری و خطای انسانی پیمانکاران است که باعث چنین حوادثی می‌شود یا استانداردنبودن تجهیزات و نداشتن مهارت لازم برای کار با این دستگاه‌ها.

کد خبر 259338
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز