شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با بیان اینکه شورای شهر می‌تواند به حادثه رخ داده شده در پارک ارم به عنوان معضل شهری ورود کند گفت: امنیت مردم از دغدغه‌های اصلی شورای شهر تهران است و به همین دلیل می‌توانیم در حادثه رخ داده‌شده ورود کنیم.

به گزارش ایسنا،‌احمد حکیمی‌پور عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر با بیان اینکه مسئول مستقیم پارک ارم باید در این زمینه پاسخگو باشد و نسبت به مساله ورود کند، در مورد ورود شهرداری تهران نیز به این رخداد اظهار کرد: شهرداری تهران نیز باید در مورد استانداردهای لازم درخصوص محل‌های بازی که عموم مردم از آن استفاده می‌کنند ورود کند.

وی با اشاره به اینکه احتمال بروز خطر در چنین اماکنی احساس می‌شود گفت: به دلیل وجود وسایل متعددی که در این اماکن مورد استفاده مردم قرار می‌گیرد احتمال بروز حوادث ناگوار وجود دارد و باید در این زمینه مدیریت‌های ایمنی لازم انجام شود. همچنین باید با بازدیدها و سرکشی‌های لازم استاندارد وسایل شهرهای بازی مورد بررسی قرار گیرد.

این عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر با بیان اینکه تا زمانی که اتفاق ناگواری نیفتد به آن ورود نمی‌کنیم عنوان کرد: متاسفانه باید خدای نکرده اتفاقی بیفتد تا در این زمینه ورود کنیم بنابراین باید در این زمینه شهرداری و دستگاه‌های مربوطه به صورت جدی به مساله ورود کنند.

باید امنیت جانی شهروندان بسیار مهم‌تر از آن چیزی باشد که هم‌اکنون است

همچنین فاطمه دانشور عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران در واکنش به سقوط ترن هوایی پارک ارم که شب گذشته اتفاق افتاد و منجر به آسیب‌دیدگی سه تن از شهروندان زن تهرانی شد اظهار کرد: باید امنیت جانی شهروندان بسیار مهم‌تر از آن چیزی باشد که هم‌اکنون است.

وی با اشاره به اینکه قبل از وقوع چنین حوادثی قطعا علائم هشداردهنده آن وجود دارد گفت: اگر نیروی متخصص و متعدد داشته ‌باشیم نباید چنین اتفاقاتی رخ دهد بنابراین علت وجود چنین حوادثی نبود نیروی متخصص و متعهد است.

وی با تاکید بر اینکه باید منابع بیشتری برای استانداردسازی‌ها صرف کنیم بیان کرد:‌ زمانی که چنین اتفاقاتی رخ می‌دهد قطعا موضوعات مورد نظر رها شده که به چنین نقطه‌ای می‌رسیم بنابراین باید مدیریت متعهدتری بر روی مسائل خود داشته باشیم.

این عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با بیان اینکه هر اتفاقی برای شهروندان تهرانی رخ دهد شورای شهر باید به آن واکنش نشان دهد گفت: این موضوع بحث امنیت و ایمنی جان شهروندان است و شورای شهر نیز در این زمینه کمیته‌ای را در شورای چهارم ایجاد کرده تا نسبت به چنین مسائلی ورود پیدا کند.

دانشور حفظ ایمنی و امنیت جانی شهروندان تهرانی را مهم دانست و افزود: در ماه‌های اخیر شاهد اتفاقات متعددی از جمله حادثه جمهوری و ‌اتفاق مربوط به اتوبوس اسکانیا بوده‌ایم، بنابراین علت چنین حوادثی نبود استانداردهای لازم و فاصله داشتن از استانداردهای جهانی است.

کد خبر 259012
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز