معاون امور مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: دولت باید از مالکیت رسانه‌هایی که در اختیار دارد فاصله گرفته و آنها را به بخش خصوصی واگذار کند.

به گزارش ایرنا، «حسین انتظامی» روز چهارشنبه-24 اردیبهشت- در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره هلال و رسانه و جشنواره بین المللی پوستر گفت: دولت خود را رقیب بخش خصوصی نمی داند.

وی ادامه داد: دولت باید وظایف حاکمیتی خود را انجام دهد و رسانه‌هایی را که به دولت تعلق دارد به شرط فاخر ماندن به بخش خصوصی واگذار کند.

انتظامی همچنین فراهم کردن زمینه‌های لازم را برای حضور بخش خصوصی یکی از وظایف دولت دانست، تاکید کرد: اگر بخش خصوصی امکان ورود به عرصه‌ای را نداشته باشد آن وقت دولت باید ورود می‌کند.

معاون امور مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه فعالیت‌های فرهنگی در سازمان هلال احمر اهمیت ویژه‌ای دارد، گفت: باتوجه به مختصات جغرافیایی کشور که در منطقه حادثه خیز قرار دارد، توجه به مسایل فرهنگی و آگاه سازی مردم در هنگام بروز بلایا و پیشگیری از آن اهمیت ویژه‌ای دارد.

انتظامی ادامه داد: اگر دولت با نگاه خیرخواهانه قصد بیمه کردن خبرنگاران را داشته باشد بازهم استقلال حرفه ای خبرنگاران را زیر سووال برده و این درست نیست، و بهتر است مدیران مسوول رسانه ها به بیمه کردن خبرنگاران بپردازند.

وی گفت: با این اقدام به سمت پایداری رسانه‌ها و بنگاه‌های مطبوعاتی پیش می‌رویم و به خبرنگاران هویت می‌دهیم.

کد خبر 259411
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز