دوشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۵
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: پانزدهمین شماره اندیشه پویا با گفت و گویی تفضیلی میان مصطفی ملکیان و ابوالقاسم فنایی و پرونده‌ای درباره نقد و بررسی مبارزه مسلحانه در دهه‌های ۴۰و ۵۰ بر پیشخوان مطبوعات نشسته است.

اندیشه پویا ۱۵

به گزارش همشهری آنلاین در این شماره گفت وگویی با محمود دولت‌آبادی درباره کتاب تازه‌اش وزیری امیر حسنک انجام شده است و نیز گفت وگویی صمیمانه با عبدالله کوثری درباره زندگی و ترجمه‌هایی که صورت داد.

از جمله دیگر مطالب این شماره عبارتند از:شهروندی و بحران خاموش از خشایار دیهیمی،«کار منتقد ارزشگذاری نیست»،گفت وگویی با حسین پاینده،« قهرمان من پیتر پن» نوشتاری از مدیا کاشیگر،«فرنگی‌شدن غذای ایرانی،پژوهشی از عصر قاجار تا پهلوی و امروز» نوشته هوشنگ شهابی،«نجیب‌زاده خشمگین،پرونده‌ای به بهانه ترجمه تازه‌ای از مزرعه حیوانات».

همچنین در بخش سیاست پرونده‌ای درباره پوتین ، روسیه و بحران کریمه آمده است که یادداشت‌هایی است از نویسندگان ایرانی و خارجی به همراه گفت وگویی اختصاصی با یان پروما.

یادداشت‌هایی از مرتضی مردیها،سوسن شریعتی،مازیار بهروز،علی فردوسی،افشین متین عسگری،جلیل روشندل،مجمد توسلی، محمدعلی همایون کاتوزیان و... از دیگر مطالب این شماره است.

گفت وگوی ویژه این شماره که در قالب میزگردی دو نفره شکل گرفته است بین مصطفی ملکیان اندیشمند و پژوهشگر و نیز ابوالقاسم فنایی پژوهشگر حوزه اخلاق و دین است. موضوع گفت وگو «اخلاقی زیستن بدون دخالت دولت»است که 12 صفحه این نشریه انجام شده است.

پانزدهمین شماره اندیشه پویا با مدیر مسئولی برات‌الله صمدی نژاد و سردبیری رضا خجسته‌ رحیمی بر پیشخوان مطبوعات نشسته است.

کد خبر 259614
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز