همشهری آنلاین: در آستانه سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، حضرت امام خمینی (ره)، سوگواره فرهنگی هنری "امام دل‌ها" به مدت سه روز در میدان آزادی از سوی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و شهرداری منطقه ۹ برگزار می‌شود.

ارتحال

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مدیریت فرهنگی هنری منطقه 9 و فرهنگ­سرای رویش، ویژه برنامه های سالگرد ارتحال امام (ره) 11 صبح روز شنبه 10 خرداد با برگزاری آیین افتتاحیه سوگواره امام دل ها آغاز می‌شود و تا 13 خرداد هر روز از ساعت 9 تا 21 میزبان سوگواران معمار کبیر انقلاب اسلامی است.

به گفته فرزاد قاسم زاده دبیر برگزاری سوگواره امام دل ها، برگزاری این ویژه برنامه، پیرو مصوبه دستگاه های عضو ستاد ارتحال امام (ره) در شورای فرهنگی اجتماعی منطقه بوده است و مجموعه ای از ویژه برنامه های فرهنگی، هنری، نمایشگاه و همایش با موضوع سیره و مبارزات امام خمینی (ره) و تبیین تحولات انقلاب اسلامی را در بر می‌گیرد.

مدیر فرهنگی هنری منطقه 9 با اشاره به برگزاری ویژه برنامه های فرهنگی هنری "امام دل ها" در محوطه وسیع ضلع شمال شرقی میدان آزادی اظهار داشت: با برپایی نگار گذر انقلاب سیر تاریخی انقلاب از 15 خرداد 42 تا انقلاب 57، رویدادهای جریان انقلاب 57 تا زمان رحلت امام (ره)، ایام ارتحال امام در سال 68 و ایام ارتحال تا امروز به نمایش در می‌آید.

همچنین در قالب برگزاری نمایشگاه کمیک استریپ سیر تحولات انقلاب و نهضت امام (ره) تا امروز برای کودکان و نوجوانان به تصویر کشیده می‌شود.

وی افزود: در بخش کودک و نوجوان همچنین "سرای هنر" با عنوان کودکان و امام دل ها شامل نقاشی، روزنامه دیواری و قصه های انقلاب برپا می‌شود.

قاسم زاده ادامه داد: نمایش آثار زنده یاد حسین پرتوی هنرمند برجسته انقلاب و عکاس دیدار تاریخی امام (ره) و همافران و راه اندازی ورک شاپ خیابان هنر با موضوع خوشنویسی از اشعار امام، و طراحی و نقاشی زیر نظر استاد وحید میرورزنده از دیگر بخش های نمایشگاهی و هنری سوگواره "امام دل ها" است.

وی با اشاره به راه اندازی رادیو امام دل ها در محوطه برگزاری نمایشگاه، اظهار داشت: روایت رویداد های انقلاب از 15 خرداد 42 تا انقلاب 57، حوادث و رویدادهای جریان انقلاب 57 تا زمان رحلت امام، ایام ارتحال امام در سال 68 و تبیین تاریخی این رویدادها از جمله موضوعاتی است که در رادیو امام دل ها ارایه می‌شود.

دبیر برگزاری سوگواره امام دل ها افزود: همچنین با برگزاری همایش "امام و جوانان" با حضور کارشناسان، سیر تحولات انقلاب و رهبری نظام جمهوری اسلامی و تعامل امام و رهبر معظم انقلاب با جوانان بررسی می‌شود.

قاسم زاده برگزاری "شب شعر سوگ آفتاب" با حضور شاعران انقلاب را ازدیگر بخش های سوگواره امام دل ها ذکر کرد و افزود: برای آشنایی بیشتر شهروندان و به ویژه نسل جوان با تاریخ و فلسفه انقلاب اسلامی و سیره و مبارزات امام (ره)، ایستگاه مطالعه و کتاب نیز همراه با روایتگری و خاطره گویی با موضوع امام و رهبری برپا می‌شود و به خاطرات برگزیده نیز جوایزی تعلق می‌گیرد.

نمایشگاه و سوگواره امام دل ­ها به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، مدیریت فرهنگی هنری منطقه 9 و معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 9 برگزار می‌شود و علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره 66688553 تماس بگیرند و یا به نشانی اینترنتی:rouiesh.farhangsara.ir www. مراجعه کنند.

کد خبر 261019
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز