جمعه ۲۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: نماز جمعه ۲۳ خرداد در تهران به امامت آیت‌الله امامی کاشانی در دانشگاه تهران برگزار شد.

امامی کاشانی آیت‌الله

به گزارش ایرنا، آیت‌الله محمد امامی کاشانی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران افزود: در شرایطی جامعه اسلامی و نظام جمهوری اسلامی بر پا شد که از همان روز اول با مشکلات و انواع توطئه‌ها مواجه بود و این توطئه‌ها با توجه به مقام ولایت امام(ره) و رهبر معظم انقلاب از بین رفت.

وی اظهار داشت: این توطئه‌ها در حال حاضر به کشورهای دیگر وارد شده که در سوریه با ذلت و افتضاح گروه خبیث و خدانشناس تکفیری، طالبان، القاعده و داعش اقداماتی را انجام داده اند و اکنون نیز وارد عراق شده‌اند و جنایاتی کردند که برای مقابله با آنها ملت عراق جز انسجام و توکل به خدا چاره ای دیگر ندارند.

امام جمعه موقت تهران همچنین با اشاره به سخنان پیش از خطبه نماز جمعه وزیر اطلاعات، برای این وزارتخانه و سربازان گمنام امام زمان (عج) آرزوی توفیق کرد.

آیت‌الله امامی کاشانی در ادامه با اشاره به بیماری آیت‌الله مهدوی کنی گفت: ایشان از فضلای برجسته حوزه هستند که در قم و تهران حوزه، دانشگاه و مراکز علمی همواره از وجود وی برخوردار بودند.

وی افزود: در مسایل انقلاب و همراهی با امام راحل نیز از روز اول حضور داشتند و شخصیتی برجسته علمی، تقوایی و مخلصی هستند که واقعا بصیرت دینی دارند.

وی ادامه داد: پس از امام(ره) نیز موضع ایشان در برابر ولایت فقیه و رهبر معظم انقلاب مشخص است که ما از پیشگاه خداوند متعال می‌خواهیم که ایشان را مشمول لطف حضرت ولیعصر(عج) کنند.

امام جمعه موقت تهران همچنین در ادامه خطبه دوم دست نوشته‌ای را به زبان عربی خطاب به مردم عراق قرائت کرد.

حضرت آیت‌الله محمد امامی کاشانی در خطبه اول نماز جمعه تهران با بیان این که، غایب شدن حضرت مهدی (عج) و انتظار این حضرت جامعه را می‌سازد، گفت: خودسازی، امید به آینده و اینکه همه مردم خوب شوند، از فواید غیبت امام زمان (عج)است.

وی افزود: باید برای انتظار ظهور حضرت مهدی(عج) خود را بسازیم، امید به آینده داشته باشیم و تقوا پیشه کنیم.

وی ضمن نقل احادیثی در زمینه انتظار امام زمان(عج) اظهار داشت: نباید بگوییم هر چه ظلم جهان را فرا می‌گیرد، ما هم از خدا و انتظار حضرت مهدی غافل شویم، بلکه باید با تفکر جامعه نگری تقوا پیشه کنیم .

آیت الله امامی کاشانی ادامه داد: روزی فرا می‌رسد که با ظهور امام زمان امنیت و آرامش در همه برقرار می‌شود و نباید ظلم و فساد ما را مایوس کند.

کد خبر 262422

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha