همشهری آنلاین: بر اساس فرجه زمانی اعلام شده از سوی کنوانسیون بین‌المللی مقابله با بیابان‌زایی (UNCCD) و زمانبندی پیش‌بینی شده، مقرر است برنامه ملی مقابله با بیابان‌زایی کشور بازنگری و پس از تکمیل، به کنوانسیون مقابله با بیابان‌زایی سازمان ملل متحد ارسال شود.

به گزارش مهر، ابراهیم باباییان - کارشناس علمی ستاد آب، خشكسالي، فرسايش و محيط زيست معاونت علمي و فناوري ریاست جمهوری اظهار کرد: از آخرين فعاليت‌هاي صورت گرفته در زمينه بيابان‌زدايي، فعال كردن مجدد كارگروه ملي بيابان-زدايي است كه متشكل از اعضاي حقوقي و حقيقي و كارشناسان دستگاه‌هاي مختلف بوده كه دبيرخانه آن در سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخيزداري كشور مستقر است.

وی اظهار کرد: در حقيقت وظيفه اصلي اين كارگروه، بازنگري سياست‌هاي قبلي مقابله با بيابانزايي به منظور تدوين گزارش کشوری و همسوسازی برنامه‌هاي ملی با استراتژی ده ساله (2018- 2008) است. بر اساس اين معاهده، تمامي كشورهاي ذينفع بايد داراي يك برنامه جامع و مشخص در زمينه بيابان‌زدايي بوده و با يكديگر مشاركت موثري داشته باشند.

وی ضمن اشاره به این موضوع که طي سي سال گذشته فعاليت‌هاي پژوهشي و اجرايي فراواني در كشور صورت گرفته تصریح کرد: گستره فعاليت‌هاي ايران در سطح بين‌الملل در زمينه بيابان‌زدايي و ايجاد كمربند سبز به ويژه در حواشي كويرها سرآمد بوده و تجربيات بسيار ارزشمندي در اين زمينه كسب شده است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: مقرر است اقدامات تمامي دستگاه‌هاي اجرايي كشور در زمينه مقابله با بيابان‌زايي و كاهش اثرات خشكسالي گردآوري و از طريق دبيرخانه كارگروه به كنوانسيون بين‌المللي جهت ارزيابي عملكرد اقدامات، ارسال شود.

کد خبر 262949

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha