تابستان فرصت بیش‌تری دارید. این را خودتان هم در نامه‌هایتان می‌نویسید. پس وقت آن است که دست به‌قلم ببرید.

دفترچه‌ی دعای کوچک من

هفته‌نامه‌ی دوچرخه برای این روزهایتان پیشنهادهایی دارد. مثلاً چند مسابقه برگزار می‌كند که یكی‌ از آن‌ها همین مسابقه‌ی «دفترچه‌ی دعای كوچك من» است.

درست است كه همیشه دعا می‌كنیم و با خدای مهربان حرف می‌زنیم و از او كمك می‌خواهیم، اما مخصوصاً روزها و شب‌های ماه مبارك رمضان، فرصت مناسب‌تری است برای راز و نیاز با خداوند و چه خوب است كه بخشی از حس و حال خودمان را در این ماه، ثبت كنیم و دوستانمان را هم در آن شریك كنیم.

درست است كه هر‌وقت سال و هرساعت روز یا شب می‌توانیم با خدا حرف بزنیم از او كمك بخواهیم، یا او درددل كنیم، خواسته‌های كوچك و بزرگ خودمان را با او در میان بگذاریم یا از شادی‌ها و غم‌هایمان برایش بگوییم، اما ماه رمضان كه می‌رسد، حال و هوای همه‌مان طور دیگری می‌شود و خود‌ به‌ خود، در حال و هوای روزه‌داری، بیش‌تر به سمت راز و نیاز با خدا و دعا و نماز و خواندن قرآن كشیده می‌شویم. انگار جاذبه‌ی این ماه، ما را به سمت خدا می كشد.

حالا كه این‌طور است، بیایید به هفته‌نامه‌ی دوچرخه هم از این حال و هوا سهمی بدهیم. برای این كار می‌توانیم یك دفترچه برای دعاهای ماه رمضانی خودمان در نظر بگیریم.

* * *

ویژگی‌های دفترچه

۱. دفترچه‌ای كه در نظر می‌گیرید برای نوشتن ۳۰ نیایش یا حرف دل ما با خدا، به‌طور جداگانه (هرروز یك نیایش) جا داشته باشد. می‌توانید یك دفترچه‌ی ساده بخرید یا از كاغذهای باقی‌مانده از دفترچه‌های سال تحصیلی‌تان یك دفترچه بسازید.

۲. عنوان كلی همه‌ی دفترچه‌ها «دفترچه‌ی دعاهای كوچك من» است كه باید روی جلد بیاید. علاوه بر این لازم است هر كدام، یك نام اختصاصی هم برای دفترچه‌‌تان انتخاب كنید و آن را ر وی جلد بنویسید.

۳. برای دفترچه یك جلد طراحی كنید. این طراحی می‌تواند كاملاً ساده و فقط با نوشتن عنوان كلی و نام دفترچه و نام پدیدآورنده یا پدیدآورندگان باشد؛ می‌تواند هم نوعی كار گرافیكی یا تصویری داشته باشد. به سلیقه‌ی شما بستگی دارد.

۴. هم می‌توانیم یك نفره همه‌ی كارهای دفترچه را انجام بدهید و هم می‌شود از خواهر، برادر، بر و بچه‌های فامیل یا دوستان خود برای نوشتن دعاها یا تزیین و طراحی جلد دفترچه كمك بگیرید، اما یك شرط دارد: همكاران ما فقط از میان نوجوانان ۱۲ تا ۱۷ ساله باشند، چون مسابقه برای ۱۲ تا ۱۷ ساله‌هاست.

البته، هم می‌توانید با ذكر منبع از دیگران نقل‌قول كنید و هم به‌طور خاص، در جاهایی كه در دفترچه مشخص می‌كنید، نظر، اثر یا خاطره‌ی بزرگ‌ترها یا كوچك‌ترها را هم بیاورید.

۵. مهلت شركت در این مسابقه تا ۱۵ مرداد ۱۳۹۳ است.

۶. آثاری که برای هفته‌نامه‌ی دوچرخه می‌فرستید، قابل برگشت نیست.

۷. لطفاً روی پاکت بنویسید مربوط به مسابقه‌ی «دفترچه‌ی دعای کوچک من».

۸. نشانی دقیق، شماره‌ی تلفن و کپی شناسنامه را فراموشی نکنید.

۹. آثارتان را به نشانى «تهران،‌ صندوق پستى: ۵۴۴۶-۱۹۳۹۵» براى هفته‌نامه‌ى دوچرخه، پست کنید.

کد خبر 263517

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha