همشهری آنلاین: دفتر مطبوعاتی سازمان ملل متحد در افغانستان روز سه شنبه در اطلاعیه‌ای با استقبال از استعفای «ضیا الحق امرخیل» رییس دبیرخانه کمیسیون انتخابات افغانستان، این استعفا را گام مهمی برای انتقال تاریخی قدرت در افغانستان دانست.

استقبال سازمان ملل از استعفای رییس دبیرخانه کمیسیون انتخابات افغانستان

به گزارش ايرنا، «ضیا الحق امرخیل» رییس دبیرخانه کمیسیون انتخابات افغانستان که متهم به تقلب سازمان یافته شده بود، با رد اتهامات علیه خود، روز دوشنبه از مقامش استعفا کرد.

وی گفت: فایل صوتی منتشر شده علیه من جعلی و تقلبی است و هیچ ربطی به استعفا ندارد، اما برای منافع ملی کشور از مقام خود کناره گیری می کنم.

دفتر مطبوعاتی سازمان ملل متحد در افغانستان در این اطلاعیه اعلام کرد: اقدام «امرخیل» به روند انتخابات در چارچوب قانون افغانستان کمک می کند.

در این اطلاعیه با بیان اینکه «هدف از این استعفا از بین بردن بی اعتمادی در روند انتخابات بوده است»، آمده است: هر دو نامزد دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان می خواهیم با نهادهای انتخاباتی همکاری کرده و تصمیمات این نهادها را محترم شمارند.

عبدالله عبدالله یکی از دو نامزد دور دوم انتخابات که خواهان برکناری امرخیل شده بود، روز دوشنبه در یک کنفرانس خبری گفت: هر کسی که مسوول تقلب گسترده در انتخابات است باید در برابر قانون پاسخگو باشد.

وی گفت: دوباره وارد روند انتخابات می شود؛ اما شرایط دیگری نیز دارد.

عبدالله افزود: تعداد رای دهندگان دور دوم انتخابات هشت میلیون نفر نبوده است و کمیسیون مستقل انتخابات باید به این سوال، پاسخ روشن بدهد.

دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان بین «عبدالله عبدالله» و «اشرف غنی احمدزی»، 24 خرداد ماه گذشته برگزار شد.

در دور نخست انتخابات که 16 فروردین برگزار شد، عبدالله 45 درصد آرا و احمدزی 31.5 درصد آرا را به دست آورد.

قرار است نتایج ابتدایی دور دوم انتخابات 11 تیر ماه و نتایج نهایی آن 31 تیر ماه اعلام شود.

کد خبر 263681

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha