مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۰ تیر ۱۳۸۶ - ۱۸:۱۸
۰ نفر

گروه شهری: قائم مقام معاونت شهر سازی و معماری شهرداری تهران اظهار امیدواری کرد؛ طرح جامع و تفصیلی شهر تهران از ابتدای سال 87 در همه مناطق 22 گانه پایتخت، ضمانت اجرایی پیدا کرده و اجرا شود.

علیرضا جاوید، با اشاره به روند فعالیت های انجام شده در مورد طرح جامع و تفصیلی شهر تهران، گفت: از سه سال پیش اقدامات گسترده‌‏ای برای تهیه طرح جامع و تفصیلی شهر تهران توسط افراد مجرب آغاز و در سال 85 و ابتدای سال 86 طرح‌‏های تفصیلی پیشنهادی مشاوران معین مناطق به کمیسیون ماده 5 ارسال و تصویب اولیه آن انجام  شد.

وی در مورد وضعیت فعلی این طرح افزود: در حال حاضر مشاوران معین شهرسازی مناطق در حال تهیه نقشه‌‏هایی با مقیاس یک دو هزارم هستند که طبق زمان بندی قرار است تا چند ماه آینده این نقشه‌‏ها آماده شود.

جاوید همچنین گفت: در مرحله بعدی این نقشه‌‏ها در سیستم GIS و سیستم شهرسازی شهرداری تهران و مناطق مستقرو پیاده می شود که امیدواریم از ابتدای سال 87 این طرح ضمانت اجرایی پیدا کرده و در مناطق 22 گانه پایتخت اجرا شود.

از سوی دیگر رییس شورای اسلامی شهر تهران نیز با بیان این که طرح جامع شهر تهران مراحل نهایی بررسی و تصویب را در شورای عالی شهرسازی سپری می‌کند، تاکید کرد: این طرح قطعا تا قبل از پایان سال 86 از سوی وزارت مسکن و شهرسازی برای اجرا ابلاغ می‌شود.

مهدی چمران در گفتگو با  ایسنا با بیان این که یک جلسه دیگر در شورای عالی شهرسازی برای گذاشتن ضوابط و اصلاح بخشی از موارد لازم طرح جامع برگزار خواهد شد، گفت: پس از تصویب طرح جامع شهری در شورای عالی شهرسازی، این طرح برای طی مراحل بعدی تصویب، به وزارت مسکن ارائه و قطعا تا قبل از پایان امسال از سوی این وزارتخانه برای اجرا ابلاغ خواهد شد.

وی در خصوص تعیین تکلیف حریم تهران نیز گفت: پیشنهاد شهرداری درباره حریم تهران به شورای شهر ارائه شده که شورا نیز با اصلاحاتی آن را به تصویب رسانده و به کمیته‌های زیر مجموعه شورای عالی شهرسازی ارائه کرده و در این کمیته‌ها نیز پیشنهاد شورای شهر تهران مصوب شده است.

چمران در توضیحی دیگر، نحوه تعیین حریم تهران را به تصویب نهایی آن موکول کرد و گفت: بر اساس پیشنهاد شورا ی شهر، حریم تا ارتفاعات 1800 حفظ شده و در شرق و غرب تهران نیز محدوده تهران را کوچکتر در نظر گرفته‌ایم.

وی افزود: طبق پیشنهاد شورای شهر اعلام کردیم که تهران و شهرهای اطراف باید حریم مشاع داشته باشند تا از نظر درآمد مشکل ایجاد نشود و از نظر اداره نیز به صورت یکسان عمل شود.

رییس شورای شهر گفت: مسلماً حریم شهر تهران دیگر حریم شهرستان تهران نخواهد بود و برخی از موارد قانونی در این زمینه باید قطعا اصلاح و طرح حریم تهران 100 درصد اجرا شود؛ در غیر این صورت شهر تهران فاجعه‌آمیز خواهد شد.

وی درباره زمان اجرای طرح حریم تهران نیز خاطرنشان کرد: اجرای آن نیازمند اصلاح آیین‌نامه ای در دولت، برخی موارد مربوط به تقسیمات کشوری در وزارت کشور و تصویب نهایی است و به دلیل این که موضوع پیچیده‌ای است به این سرعت نمی‌توان آن را اجرا کرد.

چمران تاکید کرد: با ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم تهران به شدت برخورد می‌کنیم و حتی جلوی بلدوزر عوامل این ساخت‌وسازها خوابیدیم تا ساخت و ساز غیرمجاز انجام نشود.

کد خبر 26370

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز