همشهری آنلاین: مدیرپیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی نسبت به رگبار و رعد و برق و وزش باد در ۸ استان کشور هشدار داد.

خورشید گرما

مهندس احد وظیفه در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: براساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی به سبب عبور امواج ناپایدار تراز میانی جو در روز شنبه در استان‌های آذربایجان‌شرقی و غربی، اردبیل و بخش‌های شمالی استان‌های کردستان و زنجان و در روزهای یکشنبه و دوشنبه در استان‌های آذربایجان شرقی و غربی و اردبیل رگبار و رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: همچنین به سبب وجود جریانات مرطوب جنوبی، تا روز یکشنبه در برخی نقاط استان‌های فارس، هرمزگان و جنوب کرمان و در روز دوشنبه در استان‌های هرمزگان و جنوب کرمان، رگبار و رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود لذا با توجه به بارش‌های محلی شدید و کوتاه‌مدت، توصیه می‌شود برای پیشگیری از خسارات احتمالی، از توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها تا حد امکان خودداری شود.

مدیرپیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی به اخطاریه ویژه سازمان هواشناسی کشور اشاره کرد و گفت: براین اساس به سبب رگبار شدید باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید طی روزهای شنبه و یکشنبه در استان‌های آذربایجان شرقی و غربی و اردبیل،آبگرفتی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه تا روز سه‌شنبه (17 تير) وزش باد شدید در شرق کشور همچنان تداوم خواهد داشت، گفت: در روز شنبه برای دامنه‌های زاگرس مرکزی بارش پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی شده است از سوی دیگر تا اواسط هفته افزایش نسبی دما را در اغلب مناطق کشور خواهیم داشت.

مدیرپیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی به وضع هوای تهران اشاره کرد و گفت: براین اساس در روز یکشنبه آسمان تهران کمی ابری در بعدازظهر با افزایش ابر، گاهی وزش باد در ارتفاعات بارش پراکنده پیش‌بینی شده است که حداقل و حداکثر دما در این روز با دو درجه افزایش به 26 و 37 درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد. همچنین در روز دوشنبه آسمان پایتخت کمی ابری، در بعدازظهر با افزایش ابر، گاهی وزش باد، در ارتفاعات بارش پراکنده پیش‌بینی شده که حداقل و حداکثر دما در این روز به 27 و 38 درجه سانتیگراد بالای صفر خواهد رسید.

کد خبر 264864

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha