همشهری آنلاین: فرهاد رهبر رئیس سابق دانشگاه تهران از سرپرستی طرح ملی «اصلاح خط مشی‌ها و ساز و کارهای اقتصادی کشور با رویکرد اقتصاد مقاومتی» کناره‌گیری کرد.

rahbar farhad

به گزارش تسنیم، فرهاد رهبر رئیس سابق دانشگاه تهران به دلیل آنچه که تحت عنوان «بروکراسی‌های بی‌مورد و برخوردهای غیرعلمی و کارشکنانه» از آن نام برده، از سرپرستی طرح ملی «اصلاح خط مشی‌ها و ساز و کارهای اقتصادی کشور با رویکرد اقتصاد مقاومتی» کناره‌گیری کرد.

فرهاد رهبر طی نامه‌ای به وحید احمدی معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با انصراف از مدیریت طرح ملی «اصلاح خط مشی‌ها و ساز و کارهای اقتصادی کشور با رویکرد اقتصاد مقاومتی»، اعلام کرد: علیرغم استقبال گسترده دانشگاهیان، پژوهشگران و سازمان‌های دولتی و غیردولتی از سیاست‌های کلی «اقتصاد مقاومتی» ابلاغی مقام معظم رهبری و عزم ملی در تدوین برنامه های راهبردی و عملیاتی برای اجرایی شدن این سیاست‌ها، متأسفانه معاونت پژوهشی وزارت علوم با بروکراسی‌های بی‌مورد و برخوردهای غیرعلمی و کارشکنانه که عدم اعتقاد به این امر مهم را تداعی می‌نماید، موجب پراکنده شدن تیم تحقیقاتی طرح ملی «اصلاح خط مشی‌ها و ساز و کارهای اقتصادی کشور با رویکرد اقتصاد مقاومتی» مصوب شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری گردیده است.

وی در این نامه خاطرنشان کرده است: از این رو اعلام می‌دارد که در شرایط موجود، ادامه این طرح از نظر اینجانب ناممکن و در نتیجه منتفی است.

فرهاد رهبر در بخش پایانی این نامه متذکر شده است: تمامی مبلغ اختصاص یافته به این طرح ملی، 750 میلیون ریال معادل 75 میلیون تومان، بدون هیچ دخل و تصرف در حساب دانشگاه تهران موجود است که امکان بازگشت آن به حساب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری وجود دارد.

فرهاد رهبر رئیس سابق دانشگاه تهران با پایان یافتن مدت حکم ریاستش در اواخر سال 92 و بر اساس تصمیم وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از ریاست دانشگاه تهران کنار رفت.

کد خبر 265752

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha