همشهری آنلاین: ادوارد اسنودن، افشاگر برنامه جاسوسی اینترنتی آمریکا در سخنرانی ویدئویی خود در یک کنفرانس امنیت سایبر اعلام کرد قصد دارد در زمینه ساخت فن‌آوری‌های ضد ردیابی اینترنتی فعالیت کند.

Edward Snowden

به گزارش رویترز، اسنودن در سخنرانی ویدئویی خود که از مسکو پخش می‌شد تمام فعالان امنیت سایبر را به تلاش برای گسترش فن‌آوری‌های ضد ردیابی و ضد جاسوسی به ویژه نرم‌افزارهایی که به مردم امکان ایجاد ارتباط به صورت ناشناس را می‌دهند، تشویق کرد.

وی خطاب به شرکت کنندگان در کنفرانس Hackers on the Planet یا HOPE در شهر نیویورک گفت: «تک تک شما در این سالن توانایی و ابزار بهتر کردن آینده مردم از طریق ایمن ساختن نرم‌افزارها و پورتکل‌های ارتباطی را دارید...بیشتر وقت من هم در آینده در همین زمینه تمرکز خواهد داشت.»

ادوارد اسنودن، کارمند سابق آژانس امنیت ملی آمریکا بعد از پرده برداری از برنامه‌های جاسوسی غرب از شهروندان کشورهای مختلف به روسیه پناهنده شد. ویزای روسیه وی تا اواسط تیرماه اعتبار دارد و هنوز معلوم نیست روسیه قصد تمدید ویزای این فعال حریم خصوصی دیجیتال را دارد یا خیر. دولت آمریکا بارها از روسیه درخواست کرده تا اسنودن را به مقامات این کشور تحویل دهند. اسنودن به جرم جاسوسی و توطئه علیه ایالات متحده تحت پیگرد قانونی است.

کد خبر 266407

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha