دوشنبه ۲۵ تیر ۱۳۸۶ - ۱۷:۰۵
۰ نفر

منوچهر یزدانی: برای تحقق سند چشم انداز 20 ساله در راستای خصوصی‌سازی و رفع بی‌عدالتی مقرر شده است تا دولت اقدام به عرضه سهام عدالت کند.

این در حالی است که در سال جاری بحث عرضه سهام به شکل بلوکی برای بنگاه‌های اقتصادی نیز مطرح است.. میزان این سهام 3 هزارو 700 میلیارد دلار تعیین شده است.
در این زمینه باید به چند نکته اشاره شود:

1. در بهترین حالت، تنها 150 میلیارد دلار از رقم مذکور برای واگذاری سهام دولتی به بخش تعاونی در نظر گرفته شده است که خود بیانگر ناچیز بودن رقم 150 میلیارد دلار نسبت به 3700 میلیارد دلار است.

2. قرار است نیمی‌از رقم 150 میلیارد دلار در قالب سهام عدالت به تعاونی‌ها واگذار شود، بنابر این رقم فوق در مقایسه با 3700 میلیارد دلار سرمایه‌‌گذاری برای توسعه اقتصاد و تحقق سند چشم انداز، نمی‌تواند اختلالی در روند خصوصی سازی ایجاد کند. این سهام در قالب 30 شرکت سرمایه‌گذاری استانی به مردم واگذار خواهدشد.

3. واگذاری‌ها به صورت سهام ریز نخواهد بود، بلکه این اقدام به صورت 30 بلوک به معنی در اختیار داشتن 30 مدیر خوب و کار آمد محقق خواهد شد.

4. برای دستیابی به سهم25 درصدی بخش تعاون در اقتصاد تا پایان برنامه پنجم توسعه، باید حدود 170 تا 200 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری جدید انجام گیرد.

به عبارت دیگر سهم این بخش باید به رقمی معادل 63 هزارو 500 میلیارد تومان از 254 هزار میلیارد تومان تولید ناخالص داخلی برسد.

معاون کار آفرینی و اشتغال وزارت تعاون

کد خبر 26709

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز