یک‌سال بعد از ربوده شدن محمدامین، پسر ۵ ساله جوینی تلاش‌های پلیس برای یافتن او به دستگیری مظنونی تازه منجر شد.

پسر ربوده شده

تحقيقات پردامنه پليس در حالي است كه عامل اصلي اين گروگانگيري يك هفته بعد از ربودن گروگان 5ساله دستگير شد اما بدون آنكه از محل نگهداري محمدامين چيزي بگويد جان باخت و اين پرونده را به كلافي سردرگم تبديل كرد.روز هفتم مرداد‌ماه سال گذشته خانواده پسري 5ساله به نام محمدامين نزد مأموران پليس شهرستان جوين در استان خراسان رضوي رفتند و گفتند كه پسرشان به‌دست مرد ناشناسي ربوده شده است.

پسربچه يك روز قبل درحالي‌كه جلوي در خانه‌شان منتظر بود تا همراه پدرش به كلاس ژيمناستيك برود به‌طور ناگهاني ناپديد شد و تلاش‌ها براي يافتن او به جايي نرسيد. هيچ‌كس محمدامين را نديده بود و معلوم نبود چه بر سرش آمده است تا اينكه مردي ناشناس با مادر پسربچه تماس گرفت و گفت: محمدامين را دزديده و براي آزادي‌اش 500سكه طلا مي‌خواهد.

چند روز بعد مرد ناشناس بازهم تماس گرفت. رديابي او نشان مي‌داد كه وي از طريق تلفن عمومي و از شهرستاني دورافتاده تماس مي‌گيرد. او باز هم شروع به تهديد كرد. چند روز بعد وقتي او بار ديگر براي باج‌خواهي تماس گرفت مأموران توانستند محل دقيق او را شناسايي و در عملياتي ضربتي وي را دستگير كنند.

مرگ آدم‌ربا و از بين رفتن سرنخ‌ها

اين مرد كه براتعلي نام داشت و از افراد سابقه‌دار منطقه بود، راهي جز بيان واقعيت نداشت. او در جريان بازجويي‌هاي مقدماتي اتهامش را پذيرفت اما حاضر نشد محل نگهداري گروگانش را به پليس نشان دهد. درحالي‌كه هنوز چند ساعت از دستگيري اين مرد نگذشته بود او ناگهان بيهوش شد و وقتي پزشكان او را معاينه كردند جان باخته بود. درحالي‌كه با دستگيري براتعلي كارآگاهان در يك‌قدمي آزاد كردن محمدامين بودند اما مرگ او سرنخ‌هاي موجود را از بين برد و آنان را بار ديگر به نقطه شروع رساند.

دور تازه تحقيقات

مرگ آدم‌ربا پايان اين پرونده نبود؛ چرا كه در ادامه كارآگاهان با استفاده از همه شواهد و مدارك موجود به اطلاعاتي دست يافتند كه نشان مي‌داد زني زنداني با براتعلي در ارتباط بود و روزي كه محمدامين ربوده شد او با گرفتن مرخصي از زندان آزاد شده بود. به اين ترتيب اين زن پاي ميز بازجويي نشانده شد تا حقايق را بازگو كند. اين زن ابتدا حاضر نبود همدست بودن با مرد گروگانگير را بپذيرد اما وقتي فهميد پليس به پشت پرده رابطه او و مرد گروگانگير پي برده به اطلاع داشتن از اين آدم‌ربايي اعتراف كرد و گفت براتعلي محمدامين را به قتل رسانده و در چاه‌هاي كشاورزي اطراف جوين انداخته است. اعترافات اين زن موجب شد مأموران در قالب چند گروه ويژه آن منطقه را جست‌وجو كنند اما هيچ اثري از جنازه گروگان 5ساله يا شواهدي درباره مرگ او به‌دست نيامد. اين موضوع نشان مي‌داد كه اعترافات اين زن چندان درست نيست. در چنين شرايطي فرضيه‌هاي ديگري مورد بررسي قرار گرفت.

آخرين مظنون

كارآگاهان در اين مرحله بار ديگر به تحقيق از خانواده محمدامين پرداختند تا افرادي را كه ممكن است با آنها خصومت داشته و دست به چنين كاري زده باشند شناسايي كنند. آنان مردي به نام رمضان را به پليس معرفي كردند و وقتي پليس درباره وي تحقيق كرد معلوم شد او از مدت‌ها قبل با براتعلي ارتباط داشته و ممكن است در اين ماجرا دخيل باشد. به اين ترتيب وي بازداشت شد و تحت بازجويي قرار گرفت اما حاضر نشد دست داشتن در گروگانگيري را بپذيرد. همزمان گروهي از كارآگاهان مشغول تحقيق درباره اين مرد شدند و به شواهد محكمي دست يافتند كه نشان مي‌داد رمضان در اين ماجرا دست دارد و براتعلي به خواسته او محمدامين را به گروگان گرفته است.

سرهنگ بيدمشكي، رئيس پليس آگاهي استان خراسان رضوي در گفت‌وگو با همشهري آخرين وضعيت پرونده ربوده‌شدن محمدامين را شرح داد و گفت: از همان زماني كه اين ماجرا به پليس اطلاع داده شد مأموران همه توان خود را براي نجات گروگان 5ساله به‌كار گرفتند و خوشبختانه مرد گروگانگير را يك هفته بعد دستگير كردند اما متأسفانه اين مرد فوت شد و اسرار اين معماي پليسي را با خود به زير خاك برد. بعد از آن تجسس‌هاي مأموران ما به پايان نرسيد و مظنونان زيادي در اين‌باره دستگير شدند و آخرين نفر آنها رمضان بود كه شواهد و مدارك به‌دست آمده عليه اوست اما او حاضر نيست اتهامش را بپذيرد و درباره محمدامين حرفي بزند. با اين حال مدارك محكم و محكمه‌پسندي عليه او وجود دارد كه به مقام قضايي ارائه شده است.

سرهنگ بيدمشكي ادامه داد: رسيدگي به اين پرونده طولاني شده است اما در همه اين مدت اين پرونده برايمان پرونده‌اي خاص و ويژه بود و من شخصا در جريان همه مراحل هستم و اميدوارم به لطف خدا به‌زودي به سرانجام برسد. وي درباره سرنوشت پسر 5ساله نيز گفت: به‌طور قطعي در اين‌باره نمي‌شود اظهارنظر كرد اما ما در جريان تحقيقات انجام‌شده به دلايلي مبني بر به قتل رسيدن او نرسيديم و زنده بودن او منتفي نيست اما شرايط به‌گونه‌اي است كه سرنوشت پسربچه در هاله‌اي از ابهام قرار دارد.

ديگر طاقت نداريم

از سوي ديگر اصغر وكيلي، پدر محمدامين كه طي يك‌سال گذشته زندگي‌اش را وقف پيداكردن پسرش كرده نيز به همشهري گفت: من قدردان تلاش دستگاه قضايي و نيروي انتظامي هستم اما آنها بايد خودشان را جاي من و خانواده‌ام بگذارند. يك‌سال است كه جگرگوشه‌مان ربوده شده و هنوز هيچ خبر موثقي درباره او دريافت نكرده‌ايم. در اين مدت نمي‌دانيم پسرمان كه فقط 5سال دارد تابستان و زمستان را در كجا گذرانده و آدم‌ربايان با او چه رفتاري داشته‌اند. نمي‌دانيم اگر او در اين مدت بيمار شده آنها برايش چه كار كرده‌اند و... وكيلي ادامه داد: ما يك‌سال براي رسيدن به نتيجه صبر كرده‌ايم و خوشبختانه پليس بعد از مرگ گروگانگير، همدست او را دستگير كرده است. حالا انتظار داريم مأموران شدت عمل بيشتري به خرج دهند تا زودتر سرنوشت محمد امين‌مان مشخص شود.

کد خبر 267505

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha