یکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۳
۰ نفر

«وقتی آزاد شدم، تازه فهمیدم که دوست صمیمی‌ام توسط اشرار به قتل رسیده است».

شمشیرباز جوان و دوستش پس از آزادی در جمع ریش‌سفیدان مردم منطقه پذیرایی شدند.

اين نخستين جمله‌اي بود كه حامد صداقتي، قهرمان سابق شمشيربازي در گفت‌وگوي تلفني با همشهري به زبان آورد. او و دوستش كه 108روز گروگان اشرار مسلح بودند روز گذشته پس از پايان آخرين مراحل تحقيقات در پليس آگاهي سيستان و بلوچستان، در اختيار خانواده‌هايشان قرار گرفتند.

ديروز براي خانواده صداقتي و حسيني، بهترين روز در چند‌ماه گذشته بود. آنها حالا پس از 108روز دلواپسي، نگراني و ترس از سرنوشت نامعلوم فرزندانشان مي‌توانستند يك‌بار ديگر گمشده‌شان را در آغوش بگيرند و خيالشان راحت باشد كه آنها صحيح و سالم به خانه برگشته‌اند. حامد صداقتي و مهدي حسيني، ماه‌ها قبل‌تر و در نيمه شب دهم ارديبهشت‌ماه درحالي‌كه همراه دوست ديگرشان به نام محمدعلي غفاري در سفري تفريحي از چابهار به سمت زاهدان در حركت بودند در حوالي شهرستان خاش هدف حمله مردان مسلح قرار گرفتند. اشرار خودروي آنها را به گلوله بستند و پس از قتل محمدعلي‌ به ضرب گلوله، حامد و مهدي را گروگان گرفتند و با خود به كوه‌هاي اين منطقه بردند. 5ميليون دلار، خواسته‌اي بود كه گروگانگيران چند هفته بعد از آدم‌ربايي به زبان آوردند و گفتند كه حاضرند در ازاي دريافت اين مبلغ گروگان‌هايشان را رها كنند اما در نهايت در عمليات شبانه‌روزي مأموران و نهادهاي اطلاعاتي، روز جمعه 2نفر از اعضاي باند شناسايي و دستگير شدند و به اين ترتيب با پادرمياني ريش‌سفيدان منطقه، مردان مسلح مجبور شدند گروگان‌هايشان را آزاد كنند.

ديروز حامد صداقتي پس از اينكه در زاهدان تحويل خانواده‌اش شد، در گفت‌وگوي تلفني با همشهري گفت: من در همه اين مدت از مرگ دوستم خبر نداشتم و تصور مي‌كردم كه محمدعلي زنده است. اما وقتي آزاد شدم و از كوه پايين آمدم از زبان مردم محلي و ريش سفيدان منطقه شنيدم كه دوست صميمي‌ام در زماني كه آدم‌ربايان مسلح به ما حمله كردند به ضرب گلوله جانش را از دست داده است.

او ادامه داد: من و مهدي هنوز هم نمي‌دانيم كه آدم‌ربايان چرا ما را انتخاب كردند. آنها وقتي ما را ربودند، به بالاي كوه‌هاي بين خاش و زاهدان بردند و در شكاف كوه، به مساحت 7وجب در 5وجب نگهداري مي‌كردند. جايي كه نه مي‌شد استراحت كرد و نه به راحتي خوابيد. ما 108روز در اين محل زنداني بوديم در اين مدت بلاهاي زيادي از گرسنگي و تشنگي گرفته تا هجوم حيوانات و حشرات موذي سرمان آمد اما با اين حال هميشه اميدوار بوديم كه نجات پيدا خواهيم كرد.

حامد صداقتي گفت: در همه اين مدت مردان مسلح سعي داشتند به ما القا كنند كه ما را به خارج از مرزها برده و در آنجا نگهداري مي‌كنند اما من اطمينان داشتم كه در داخل خاك ايران هستيم. آنها در مدتي كه ما را گروگان گرفته بودند در اين محل نگهباني مي‌دادند تا مبادا فرار كنيم و هر از گاهي آب و غذا در اختيارمان قرار مي‌دادند. در بعضي مواقع نيز چشم‌هايمان را مي‌بستند تا به منطقه ديد نداشته باشيم و نفهميم در كجا هستيم تا اينكه بالاخره ظهر شنبه به سراغمان آمدند و گفتند كه مي‌خواهند آزادمان كنند. پس از آن ما را در اختيار ريش‌سفيدان و مردم محلي قرار دادند و به اين ترتيب آزاد شديم.

براساس اين گزارش، حجت‌الاسلام حميدي، رئيس دادگستري استان سيستان و بلوچستان نيز در گفت‌وگو با همشهري گفت: تا‌كنون در اين پرونده 3متهم دستگير شده‌اند كه يكي از آنها به تيراندازي به خودروي شمشيرباز جوان و دوستانش و قتل يكي از آنها اعتراف كرده و 2نفر ديگر نيز همدستان وي در اين گروگانگيري بوده‌اند.

وي با اشاره به اينكه رسيدگي به پرونده متهمان در مجتمع جرايم امنيتي در زاهدان ادامه دارد، افزود: اتهام متهمان قتل، آدم‌ربايي، راهبندان مسلحانه و حمل سلاح گرم است كه در حال حاضر تحقيقات از آنها براي شناسايي ديگر همدستان احتمالي‌شان ادامه دارد.

کد خبر 269107

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha