یکشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: در مراسم بزرگداشت محمود استاد محمد از جانب فرزند این هنرمند عنوان شد که به زودی بنیاد محمود استادمحمد تاسیس خواهد شد و همچنین در این مراسم حسین پاکدل از اینکه هنرمندان تئاتر حرمت یکدیگر را نگه نمی‌دارند و به جان هم افتاده‌اند، گلایه کرد.

کارگردان تئاتر

به گزارش مهر، مراسم بزرگداشت محمود استادمحمد که با همت مرکز هنرهای نمایشی رادیو با عنوان «چهار فصل حکایت فصل دوم: سپنج رنج و شکنج» در تالار استاد شهناز خانه هنرمندان برگزار شد با حضور هنرمندان و نویسندگان تئاتر و رادیو همراه بود.

در این برنامه که شنبه 18 مرداد ماه برگزار شد هنرمندان و مدیرانی چون حسین طاهری مدیر کل مرکز هنرهای نمایشی، قادر آشنا مدیر پیشین این مرکز، مجید سرسنگی مدیر عامل خانه هنرمندان، اردشیر صالح پور دبیر جشنواره بیست و سوم تئاتر فجر، حسین پاکدل، بهزاد صدیقی، نصرالله قادری، نادر برهانی‌مرند، اصغر دشتی، حمیدرضا نعیمی، مسعود فروتن، جواد پیشگر، علیرضا نادری، عطالله کوپال، محمدرضا خاکی و ... حضور داشتند.

در ابتدای برنامه و بعد از پخش سرود جمهوری اسلامی ایران و آیاتی از قرآن مجید بخش هایی از دیالوگ های زنده یاد استاد محمد در نمایش «شهر قصه» پخش شد که وی در این نمایش نقش «خر خراط» را برعهده داشت.

در ادامه مهدی دهقان‌نیری مدیر مرکز هنرهای نمایشی رادیو در سخنانی کوتاه عنوان کرد: برنامه «چهار فصل حکایت» چهار مراسمی است که توسط مرکز هنرهای نمایشی رادیو تدارک دیده شده است چون ما معتقدیم ریشه هر چیزی در متن است.

به همین دلیل امسال که سال اقتصاد و فرهنگ نامیده شده هر فصل از یکی از بزرگان اهل متن تجلیل می‌کنیم.

وی در پایان صحبت هایش قطعه شعری در یادبود استادمحمد قرائت کرد.

بعد از پخش نماهنگی تصویری که اختصاص به عکس های قدیمی و جدید استاد محمد داشت، نادر برهانی مرند مدیر دفتر ادبیات نمایشی رادیو و بانی برنامه «چهار فصل حکایت» عنوان کرد: ما با جان و دل تلاش می‌کنیم هم در حوزه تئاتر و هم رسانه وظایف مان را به درستی انجام دهیم.

برنامه «چهارفصل حکایت» امسال در چهار فصل مختلف برگزار می شود که در فصل بهار به خسرو حکیم رابط پرداختیم در فصل تابستان به محمود استادمحمد و قرار است در پاییز و زمستان به زنده یاد اکبر رادی و محمد چرمشیر بپردازیم.

قصد ما این است که به تکریم اهل قلم در حوزه نمایشنامه توجه کنیم. به همین دلیل در کنار این بزرگداشت ها کارهای دیگری هم انجام می دهیم.

وی ادامه داد: بر همین اساس از دو ماه قبل تبدیل آثار استادمحمد به نمایشنامه رادیویی و تولید آنها در دستور کار قرار گرفته که در طول 10 روز نمایشنامه های این هنرمند به شکل رادیویی پخش می‌شود.

فرزند استاد محمد در اين مراسم با اشاره به اینکه نمی خواهد پدرش را مال خود کند چون تئاتر عشق و زندگی او بوده است از تاسیس بنیاد استاد محمد خبر داد و عنوان کرد: در تاسیس این بنیاد به کمک همه شما عزیزان احتیاج دارم اما در نهایت در بین افرادی که فکر می‌کردم می‌توانم از آنها کمک بخواهم به چهار نفر برای حضور در هیأت مدیره رسیدم.

افرادی که اهل فرهنگ و هنر و نه صرفا تئاتر بودند و از دوستان پدرم.

وی متذکر شد: مدیا کاشیگر، مسعود جعفری جوزانی، جواد عاطفه و پرستو گلستانی افرادی هستند که لطف کردند و قرار است به عنوان هیأت مدیره بنیاد با من همکاری کنند.

در طول یکسال گذشته برای اداره اموری که از پدرم به جای مانده احتیاج به کمک داشته و دارم و با کمک شما هنرمندان می‌خواهم این بنیاد را تاسیس کنم.

در بخش پایانی این برنامه از طرف موسسه هنرمندان پیشکسوت مبلغ 30 میلیون ریال برای نشر آثار استاد محمد اهدا شد و همچنین با حضور دهقان نیری و حمیده بانو عنقاء همسر زنده یاد اکبر رادی هدایایی که شامل یک تابلو فرش مزین به «و ان یکاد» و نشان عالی مرکز هنرهای نمایشی رادیو و لوح یادبود حوزه هنری بود به مانا استاد محمد تقدیم شد.

کد خبر 268295

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha