جمعه ۲۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۰
۰ نفر

اگر طعمه‌ زورگیران قرار گرفته‌اید و همه پول‌ها و اموالتان به سرقت رفته است، به این عکس‌ها نگاه کنید. شاید شما هم یکی از کسانی باشید که توسط اعضای این باند خشن هدف سرقت قرار گرفته‌اند.

زورگیری

زورگیران

اعضاي اين باند كه تمامي 21 نفر آنها از سوي پليس دستگير شده‌اند بيشتر سرقت‌هاي خود را در مقابل بانك‌ها و مراكز تجاري رقم مي‌زدند. آنها با استفاده از زاغزن‌هايي كه داخل بانك و مراكز تجاري داشتند كساني را كه پول زيادي همراه خود داشتند شناسايي مي‌كردند و پس از تعقيب آنها دست به زورگيري از اين افراد مي‌زدند. شگرد بيشتر سرقت‌هاي آنها خفه‌كني بود.

به اين ترتيب كه يكي از اعضاي باند كه جثه تنومندي داشت از پشت سر به مالباخته نزديك مي‌شد و دستش را دور گلوي او حلقه مي‌كرد و با يك ضربه كاري مي‌كرد كه مالباخته براي حدود يك دقيقه از هوش برود. سپس همدستان وي پول‌ها و اموال مالباخته را سرقت مي‌كردند و همگي پا به فرار مي‌گذاشتند. اعضاي اين باند همچنين در برخي از سرقت‌ها در نقش مسافركش ظاهر مي‌شدند و پس از سوار كردن طعمه خود، با تهديد چاقو دست به سرقت مي‌زدند.

گاهي هم با موتورسيكلت راهي خيابان‌ها مي‌شدند و از رهگذران زورگيري مي‌كردند. دزدان خشن علاوه بر نقاط مختلف پايتخت، در شهرهاي اطراف ازجمله شهريار، اسلامشهر و كرج نيز دست به سرقت مي‌زدند. زورگيري‌هاي آنها ادامه داشت تا اينكه كارآگاهان اداره 18 پليس آگاهي تهران

از طريق بررسي تصاوير دوربين‌هاي مداربسته بانك‌ها و مراكز تجاري توانستند زاغزن باند به نام اميد را شناسايي كنند.

وي زيرنظر گرفته شد و در ادامه بقيه اعضاي باند نيز يكي بعد از ديگري شناسايي شدند. 9نفر از اعضاي اين باند مجرمان سابقه‌داري بودند كه پيش از اين نيز به اتهام زورگيري دستگير و راهي زندان شده بودند. سحرگاه 21مرداد، كارآگاهان در جريان عمليات همزمان در نقاط مختلف تهران توانستند 21عضو اين باند را دستگير كنند. به گفته سرهنگ محمديان، رئيس پليس آگاهي تهران، اعضاي اين باند تا‌كنون به بيش از 100فقره سرقت و زورگيري اعتراف كرده‌اند و قاضي پرونده نيز مجوز انتشار عكس‌ آنها را صادر كرده تا شاكيان احتمالي براي شكايت به اداره 18پليس آگاهي تهران مراجعه كنند.

کد خبر 268855

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha