همشهری آنلاین: با ادامه تظاهرات حوثی ها علیه دولت یمن، رهبر جنبش یمن جنوبی خواهان تشکیل پلیس مدنی و کمیته‌های داخلی برای اداره شهرهای جنوب و حفظ امنیت به ویژه به دنبال رخدادهای یمن شد.

رویارویی خیابانی حوثی‌ها و حامیان دولت یمن در صنعا

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز، حسن باعوم، رئیس شورای عالی جنبش یمن جنوبی اعلام کرد: رخدادهای کنونی و اوضاع وخیم امنیتی تشکیل پلیس مدنی و کمیته‌های داخلی برای حفظ امنیت شهروندان و اموال عمومی در جنوب یمن را می‌طلبد.

وی گفت: این تحولات لزوم تشکیل کمیته‌هایی را می‌طلبد که از زندگی مردم یمن محافظت کرده و آماده انجام هرگونه اقدامات باشند.

وی گفت: من از تمامی گروه‌های جنبش یمن جنوبی می‌خواهم تا با شجاعت و پایداری خود دست به این اقدام و تشکیل ائتلاف‌ها یا هیات‌های هماهنگی ملی جنوبی بزنند.

از سوی دیگر، یمنی‌ها در حمایت از ارتش و عبدربه منصور هادی، رئیس جمهوری یمن دست به تظاهرات گسترده‌ای در صنعا زدند.

این در حالی است که حوثی ها همچنان به مخالفت با طرح رئیس جمهوری یمن برای حل بحران کشور و تظاهرات علیه دولت ادامه می دهند.

گروه حوثی‌ ها تاکید کردند که اگر دولت خواسته‌های آن‌ها را برآورده نکند از فردا (یکشنبه) دست به نافرمانی مدنی می‌زنند.

پیشتر رئیس‌جمهوری یمن در دیدار با گروه‌های سیاسی در صنعا، طرح جدیدی را برای پایان دادن به اعتراضات حوثی‌ ها مطرح کرد که این طرح درخصوص تشکیل دولت وحدت ملی و کاهش قیمت سوخت است.

این درحالی است که طرح پیشنهادی منصور هادی با مخالفت حوثی‌ ها مواجه شده است. حوثی‌ ها این طرح را ناکافی می‌دانند و گفته‌اند حداقل مطالبات آنها را نیز برآورده نکرده است.

کد خبر 271095

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha