همشهری آنلاین: منابع قبایلی یمنی اعلام کردند یک تروریست انتحاری به وسیله یک دستگاه خودو بمب گذاری شده به محل تجمع جنبش 'انصارالله ' در مرکز یمن حمله کرده و این خودرو را منفجر کرد که بر اثر این حمله حدود ۲۰ نفر کشته شدند.

حمله تروریستی به تجمع انصارالله یمن ۲۰ کشته بر جای گذاشت

به گزارش ايرنا به نقل از خبرگزاری رویترز ، این تروریست انتحاری اواخر شب گذشته به محل تجمع نیروهای جنبش انصار الله ( شیعیان حوثی ) در منطقه ' المناسح ' واقع در استان ' البیضاء ' حمله کرد .

رویترز به نقل از منابع محلی افزود : یکی از این کشته شدگان ،یکی از شیوخ قبایل است که اخیرا به انصارالله برای مبارزه با سازمان تروریستی القاعده و شاخه یمنی آن به نام ' انصار الشریعه ' پیوسته بود .

یمن به دلیل ضعف دولت مرکزی به پایگاهی مناسب برای فعالیت شبکه تروریستی القاعده تبدیل شده است.

جنبش انصارالله مقر اصلی القاعده در مرکز یمن را تصرف کرد

منابع قبایلی یمن اعلام کردند که نیروهای جنبش انصارالله یمن روز یکشنبه با پشتیبانی نیروهای دولتی، تروریست های القاعده را در استان البیضا را عقب رانده و وارد مقر اصلی این تروریست ها در این استان شدند .

به گزارش ايرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، منابع قبایلی یمن افزودند که نیروهای جنبش انصارالله پس از درگیری های سخت با نیروهای گروه موسوم به 'انصار الشریعه' وابسته به شبکه تروریستی القاعده، وارد منطقه 'المناسح' در استان البیضا شدند و تروریست ها نیز به منطقه دیگری به نام 'بقلة' در سه کیلومتری این مکان عقب نشینی کردند .

جنبش انصارالله که 21 سپتامبر وارد شهر 'صنعا' پایتخت یمن شده اند و کنترل بسیاری از مراکز آن را به دست گرفته است، شروع به پیشروی به سوی مناطق مرکزی و غربی یمن برای مبارزه با گروههای وابسته به شبکه القاعده و قبایل پشتیبان آن در این کشور کرده است .

جنبش انصارالله هنوز بیانیه ای رسمی در این خصوص منتشر نکرده، اما شبکه 'المسیرة' وابسته به این جنبش اعلام کرد که نیروهای انصارالله ( حوثی ها ) و متحدانش به مقر رییس جنایتکاران ( گروه تروریستی تکفیری موسوم به انصارالشریعه ) رسیده اند .

نیروهای جنبش انصارالله در ماههای اخیر نقش مهمی در مقابله با گروه های تروریستی از جمله شاخه القاعده در یمن داشته و آنها را از شهرهای اصلی این کشور بیرون رانده است .

'خالد بحاح' نخست وزیر جدید یمن شنبه گذشته در صفحه فیس بوک خود نوشت: کابینه جدید یمن که قرار است بر اساس توافق صلح منعقد شده میان دولت یمن و احزاب سیاسی مختلف از جمله رهبران جنبش حوثی ها به نام انصارالله تشکیل شود، شامل 34 عضو خواهد بود.

وی اعلام کرد که کنترل وزارتخانه های نفت، برق، بیمه، آموزش عالی، فرهنگ و دادگستری را به حوثی ها خواهد سپرد.

یمن از زمان انقلاب سال 2011 و سرنگونی حکومت 'علی عبدالله صالح' دستخوش ناآرامی شده است.

اعتراض های مردمی در ماه های گذشته با تجمع و تحصن های مسالمت آمیز 'جنبش حوثی ها' تشدید شد. جنبش حوثی ها قدرتمندترین جریان سیاسی یمن است که از 21 سپتامبر (30 شهریور) تاکنون کنترل صنعا (پایتخت) را در دست دارد.

این جنبش خواستار تحقق مطالبات سیاسی و مدنی شهروندان یمنی است.

اخیرا جدایی طلبان جنوب یمن نیز خواستار احیای 'یمن جنوبی' شده اند که در سال 1990 با کشور جمهوری عربی یمن ادغام شد و یمن کنونی را تشکیل داد.

کد خبر 276106

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha