پلیس در تعقیب سارق کف‌زنی است که با حضور در بانک‌ها، افراد سالخورده را شناسایی کرده و با شگردی شبیه تردستی، پول‌هایشان را سرقت می‌کند.

متهم

تحقيقات براي دستگيري اين مرد از دي‌ماه سال گذشته آغاز شد. آن روز زن سالخورده‌اي براي گرفتن حقوق بازنشستگي خود راهي بانكي حوالي ميدان سپاه كرج شده بود كه پس از دريافت حقوق، مرد جواني ‌كه لباس‌هايي شيك و مرتب پوشيده بود به او نزديك شد. او از زن سالخورده درخواست كرد در ازاي دريافت 10اسكناس 5هزار توماني، يكي از تراول چك‌هاي 50هزار توماني را به او بدهد و زن سالخورده نيز قبول كرد. اين پايان ماجرا نبود، چرا كه دقايقي بعد وقتي زن سالخورده در حال خروج از بانك بود، مرد جوان با عجله خودش را به او رساند و گفت: ظاهرا تراول چك‌هايي كه از بانك گرفته‌ايد برچسب دارند و ممكن است براي خرج كردن آنها با مشكل روبه‌رو شويد.

زن نگاهي به تراول‌چك‌هاي داخل كيفش كرد و مرد جوان درحالي‌كه وانمود مي‌كرد مي‌خواهد برچسب‌ها را به او نشان دهد، تراول‌چك‌ها را گرفت و شروع به بررسي آنها كرد. لحظاتي بعد وي با گفتن اين جمله كه آنها مشكلي ندارند و هيچ‌كدامشان داراي برچسب نيستند، تراول‌چك‌ها را به پيرزن داد و با خداحافظي از او از بانك خارج شد. پيرزن كه تعجب كرده بود خواست پول‌هايش را بشمارد كه ناگهان متوجه شد به جاي تعدادي از تراول‌‌چك‌ها، اسكناس 5هزار توماني در لابه‌لاي پول‌هايش است. او كه شوكه شده بود شروع به شمردن پول‌ها كرد و متوجه شد كه 800هزار تومان از تراول‌چك‌هايش ناپديد شده است.

آنجا بود كه فهميد جوان شيك‌پوش در حقيقت يك سارق كف‌زن بوده كه با شگردي شبيه تردستي، چك‌پول‌هاي 50هزار توماني را با اسكناس‌هاي 5هزار توماني عوض كرده است. با شكايت مالباخته و حضور پليس در بانك، مأموران به بررسي دوربين‌هاي مداربسته بانك پرداختند و متوجه شدند كه جوان سارق با حضور در بانك ابتدا قصد سرقت از يك پيرمرد را داشته اما زماني كه موفق نشده، به سراغ پيرزن رفته و دست به سرقت از او زده است.

با اين اطلاعات تحقيقات براي شناسايي سارق شروع شد اما با گذشت چند‌ماه از ماجرا هنوز ردي از وي به‌دست نيامده است. براساس اين گزارش، فرزند مالباخته كه پيگيري پرونده اين سرقت را برعهده دارد در گفت‌وگو با همشهري گفت: اگر مادرم به تنهايي براي گرفتن حقوق راهي بانك نمي‌شد، بي‌شك گرفتار سارق هم نمي‌شد. او ادامه داد: بسياري از مردم مخصوصا افراد سالخورده تصورشان اين است كه يك سارق را مي‌شود از روي چهره و لباس‌هايش شناسايي كرد حال آنكه اخيرا ظاهر دزدان عوض شده است و خيلي از آنها براي اينكه شناسايي نشوند با لباس‌ها و ظاهري شيك و آراسته دست به سرقت مي‌زنند.

کد خبر 271101

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha