سه‌شنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۳ - ۰۴:۱۶
۰ نفر

یک روز پس از روز محیط‌بان، سخنگوی فراکسیون محیط‌زیست و توسعه پایدار مجلس شورای اسلامی، با اشاره به تعامل فراکسیون محیط‌زیست با مسئولان سازمان محیط‌زیست، از آمادگی مجلس برای به روز کردن قوانین مرتبط با محیط‌زیست و حمایت از محیط‌بانان خبر داد.

محیط بان

مويد حسيني‌صدر در گفت‌وگو با برنا، با يادآوري كمبود 6هزار محيط‌بان در كشور، از به‌روز نبودن قوانين در راستاي حمايت از محيط‌بانان انتقاد كرد و گفت: دولت بايد هر چه سريع‌تر لايحه حمايت از حقوق محيط‌بانان را به مجلس ارائه كند.
مويد حسيني‌صدر با پراهميت خواندن نقش محيط‌‌بانان در حفظ حيات گونه‌هاي جانوري و گياهي كشور، گفت: با توجه به ضعف قوانين در راستاي حمايت از محيط‌بانان، دولت بايد با تدوين لايحه حمايت از محيط‌بانان، ارجاع آن را به مجلس در اولويت كاري خود قرار دهد.

نماينده مردم خوي و چايپاره در مجلس شوراي اسلامي، با اشاره به شهادت محيط‌بانان حين انجام خدمت يا كشته شدن شكارچيان متخلف به‌دست محيط‌بانان، افزود: متأسفانه نبود قانون جامعي در راستاي حمايت از محيط‌بانان باعث دلسرد شدن برخي محيط‌بانان در انجام وظايف‌شان شده است.

اين نماينده مردم در مجلس نهم، با بيان اينكه ضعف قانون درخصوص حمايت از محيط‌بانان و همچنين فقر تجهيزات لازم براي حفاظت از محيط‌زيست به نابودي بسياري از گونه‌هاي نادر جانوري منجر شده است، تصريح كرد: به روز شدن قوانين و درنظر گرفتن امتيازات خاص تشويقي براي محيط‌بانان راهكاري است كه به بهبود شرايط در حفاظت از گونه‌هاي جانوري منجر مي‌شود.

حسيني‌صدر با ناكافي‌ خواندن تجهيزات موجود در راستاي حفاظت از محيط‌زيست، افزود: دولت به‌ويژه سازمان حفاظت محيط‌زيست بايد با تهيه تجهيزات موردنياز محيط‌بانان آنان را در راستاي انجام خدماتشان ياري كند.

وي با يادآوري تدوين لايحه حمايت از محيط‌بانان از سوي دولت، گفت: دولت بايد براي حمايت از محيط‌بانان و رفع ‌نواقص موجود در قوانين اين بخش هر چه سريع‌تر لايحه حمايت از محيط‌بانان را به مجلس ارائه كند.

کد خبر 271367

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha