همشهری آنلاین: مدیر کل دفتر آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست با بیان این که محیط‌بانان با مدرک تحصیلی درجه‌بندی می‌شوند گفت: با تدوین دورنمای ۳۰ ساله ارتقای محیط‌بانان، امکان ادامه تحصیل محیط‌بانان در سازمان حفاظت محیط زیست فراهم می‌شود.

به گزارش ایرنا، محمد درویش در پنجمین نشست هسته مشورتی نظام جامع جذب و آموزش محیط‌بانان با بیان این که در نظام آموزش محیط‌بانان، محیط‌بان نمونه تربیت می‌شود، افزود: محیط‌بانان در این سیستم آموزشی در عین این که از منزلت برخوردار می‌شوند و تمهیدات اداری توسط سازمان حفاظت محیط زیست فراهم می‌شود تا محیط‌بانان با افتخار تا آخر به خدمت محیط‌بانی ادامه دهند.

وی ادامه داد: با این سیستم آموزشی، امکان ادامه تحصیل محیط‌بانان فراهم می‌شود.

درویش با تاکید بر این که محیط‌بانان نمونه در این نظام آموزشی تربیت می‌شود، گفت: همچنین مشکلات آموزشی محیط‌بانان آسیب‌شناسی می‌شود.

مدیر کل دفتر آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست، با تاکید بر این که برگزاری دوره‌های آموزش محیط‌بانان در دستور کار این سازمان قرار دارد، اظهار داشت: 850 نفر از محیط‌بانان هنوز دوره‌های ابتدایی محیط‌بانی را آموزش ندیده‌اند و باید به جدیت برگزاری دوره‌های آموزشی در سازمان حفاظت محیط زیست دنبال شود.

درویش با بیان این که نظام درجه‌بندی محیط‌بانان طراحی شده است، افزود: درجه‌بندی محیط‌بانان بر اساس مدرک تحصیلی محیط‌بانان انجام می‌شود.

  • آموزش 100 محیط‌بان از ابتدای آبان ماه

سرهنگ حمید رضا خیلدار فرمانده یگان حفاظت محیط زیست نیز در این نشست با بیان کمبود نیروی اجرایی و خلاء در ماموریت‌های این سازمان در مناطق حفاظت شده برای شرکت محیط‌بانان در دوره‌های آموزشی مواجه هستیم گفت: از اول آبان ماه 100 محیط‌بان در دوره آموزش محیط‌بانان شرکت خواهند کرد.

همچنین سید ابوالقاسم موسوی معاون مرکز برنامه‌ریزی، تحول اداری و بودجه سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به معضلات و مشکلات محیط‌بانان گفت: آموزش محیط‌بانان و جذب آنان نیاز به ساماندهی دارد.

وی سیاستگذاری و برنامه‌ریزی صحیح آموزش و تعیین تعداد دوره‌های آموزشی مورد نیاز محیط‌بانان از اهداف برگزاری پنجمین نشست هسته مشورتی نظام جامع جذب و آموزش محیط‌بانان عنوان کرد و گفت: سازمان حفاظت محیط زیست برای دوره 30 ساله کاری یک محیط‌بان برنامه دقیق، منظم و مستمر آموزشی تدوین می‌کند.

موسوی با تاکید بر دورنمای سی ساله ارتقای محیط بانان تدوین می‌شود، گفت: برای خدمت 30 ساله محیط‌بانان دورنمایی تدوین می‌شود که هر محیط‌بان با توجه به تجمیع جهات و مقررات کشور می‌تواند این مسیر را پیش برود.

وی ادامه داد: در این مسیر محیط‌بانان در مدت 30 سال به گونه‌ای ارتقا می‌یابند که نتواند از محل خدمت خارج شوند و نگرانی محیط‌بانان برطرف و منزلتی برای آن ایجاد شود و هم آگاهی و مدرک تحصیلی آن ارتقا یابد.

موسوی با بیان این که سازمان حفاظت محیط زیست برای ادامه تحصیل کارکنان این سازمان برنامه دارد، گفت: شیوه و روش آموزش محیط‌بانان تدوین می‌شود و امکان ادامه تحصیل محیط‌بانان در سازمان حفاظت محیط زیست فراهم می‌شود.

به گفته موسوی، مهم‌ترین دلیل خروج محیط‌بانان از محل ماموریت ارتقای تحصیلی و علاقمندی به حضور در سیستم کارشناسی سازمان حفاظت محیط زیست است.

همچنین هرمز محمودی راد عضو هسته مشورتی نظام جامع جذب و آموزش محیط‌بانان در این نشست با تاکید بر این که محیط‌بانان با سیستم آموزشی نباید وارد سیستم اداری شوند، گفت: نظام آموزش محیط‌بانان باید برای محیط‌بانان شاغل و بدو خدمت که مورد تایید سازمان حفاظت محیط زیست است، تدوین شود.

در پایان نشست شیوه نامه جذب محیط‌بانان با حضور اعضای هسته مشورتی نظام جامع جذب و آموزش محیط‌بانان ویرایش نهایی و تکمیل شد.

پنجمین نشست هسته مشورتی نظام جامع جذب و آموزش محیط شنبه با حضور اعضا این هسته مشورتی در سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد.

کد خبر 274599

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha