همشهری آنلاین: سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: بر اساس مطالعات، ادغام دو دانشگاه جامع علمی کاربردی و فنی‌وحرفه‌ای امکان‌پذیر نیست و نگرانی کارکنان این دو مرکز آموزشی بی‌مورد است.

به گزارش ایرنا، مسعود شفیعی با بیان اینکه تلاش می‌شود دو دانشگاه جامع علمی کاربردی و فنی‌وحرفه‌ای توسط یک نفر مدیریت شود، افزود: این دو دانشگاه باید با ماهیت مختص به خود به فعالیت ادامه دهند.

وی با تاکید بر هم‌افزایی دو جامع علمی کاربردی و فنی‌وحرفه‌ای، افزود: دانشگاه علمی کاربردی از آزمایشگاه‌های لازم بی‌بهره است و در این زمینه از مراکز فنی‌وحرفه‌ای همکاری می‌طلبد.

شفیعی ماهیت دانشگاه علمی کاربردی و مراکز آموزش فنی‌وحرفه‌ای را مهارتی دانست و گفت: این مراکز متناسب با تقاضای بازار فعالیت کرده و نیروهایی که در این مراکز تربیت می‌شوند یا در بازار مشغول فعالیت هستند یا بعد از فراغت از تحصیل جذب کار می‌شوند.

رییس دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای کشور افزود: 60 درصد دروس این مراکز کارگاهی است و تلاش می‌کنیم با آموزش مهارت‌ها نقشی در کاهش بیکاری در کشور داشته باشیم.

وی با بیان اینکه بیشتر رشته‌های دانشگاه علمی کاربردی در مقطع کاردانی و کارشناسی است، گفت: بر اساس قراردادهای منعقد شده با آلمان و اتریش برای جذب اساتید از این کشورها برای تربیت نیروهای ماهر در کشور اقدام کرده‌ایم.

وی گفت: بر اساس نیاز روز کشور رشته‌های جدید ایجاد می‌شود و در این خصوص رشته کارشناسی فناوری‌های نوین را دایر کرده‌ایم.

شفیعی با اشاره به نیاز بازار به نیروهای کار ماهر افزود: دانشگاه‌های علمی کاربردی و فنی‌وحرفه‌ای، نیروهای ماهر تربیت می‌کنند که برای تاثیرگذاری این نیروها در کشورهای متقاضی نیز برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

وی تعداد دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی در کشور را 700 هزار نفر اعلام کرد و گفت: این دانشجویان در یک هزار و 72 مرکز مشغول تحصیل و حرفه‌آموزی هستند.

وی ادامه داد: 200 هزار حرفه‌آموز نیز در 167 آموزشکده فنی‌وحرفه‌ای در کشور مشغول تحصیل هستند که امید می‌رود در عصر حاضر که عصر مغز افزار نام گرفته است بتوانیم در توسعه کشور نقش موثر ایفا کنیم.

شفیعی با اشاره به پایین بودن شهریه دانشگاه علمی کاربردی، از افزایش 25 درصدی شهریه در این دانشگاه خبر داد و گفت: مبلغ شهریه دانشگاه با هدف خدمات‌دهی بهتر به دانشجویان افزایش پيدا می‌كند.

کد خبر 271549

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha