همشهری آنلاین: معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از تشکیل شورای عالی مهارت به ریاست وزیر علوم به منظور انسجام‌بخشی به دو دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای و جامع علمی و کاربردی خبر داد.

به گزارش ایرنا، دكتر جعفر میلی‌منفرد در حاشیه مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها در جمع خبرنگاران گفت: شورای عالی مهارت در سطح وزارت علوم، تحقيقات و فناوري تشکیل مي‌شود که رئیس این شورا وزیر علوم و نایب رئیس آن معاون آموزشی وزارت علوم است و از صنایع و وزارتخانه‌های دیگر برای حضور در این شورا استفاده می‌شود.

وی یکی از اولویت‌های کشور را توسعه کمی و کیفی دوره‌هاي مهارتی و بخصوص ارتقاي سطح محتوا و سخت‌افزاری آنها به منظور دستيابي جوانان به توانمندی‌های مهارتی و صلاحیت‌های لازم در بخش‌های مهارتی و خدمات‌رسانی دانست و دليل انتخاب يك سرپرست براي دو دانشگاه‌ فنی‌وحرفه‌ای و جامع علمی و کاربردی را انسجام‌بخشی و هم‌افزایی بیشتر این دو دانشگاه براي پيگيري سیاستگذاری‌های مربوط به مهارت‌آموزی عنوان كرد.

میلی‌منفرد در پاسخ به سوالی درباره افزایش شهریه‌های دانشگاه‌ها نيز اظهار داشت: تمامی این افزایش‌ها مصوب هیات امنای خود دانشگاه‌هاست و با توجه به متوسط افزایش‌هایی که سال‌های قبل داشته‌اند و شرایط فعلي هیات امنای این دانشگاه‌ها، ارقام موجود را تصویب کرده‌اند.

معاون آموزشی وزیر علوم در عین حال تصریح کرد که صندوق رفاه دانشجویان به عنوان پشتیبان مالی دانشجویان وظیفه دارد از آنها حمایت مالی کرده و این تعهدات را برعهده بگیرد.

میلی‌منفرد همچنين در پاسخ به سوال دیگری در خصوص مجوز جدید برای دانشگاه‌های تک‌جنسیتی از سوی وزارت علوم، اظهار داشت: در دوره قبل تعدادی دانشگاه‌های تک جنسیتی در کشور ایجاد شد، اما در یک سال گذشته برخی از مسئولان این دانشگاه‌ها با حضور در وزارت علوم خواستار مجوز برای پذیرش دانشجوی دختر و پسر در این موسسات و دانشگاه‌ها شدند که وزارت علوم تا کنون درخواست آنها را نپذیرفته است.

وی ادامه داد: وزارت علوم به این دانشگاه‌ها اعلام کرده است با همان نگاهی که این مجموعه‌ها شکل گرفته و سیاست‌گذاری شده، باید اداره شوند.

کد خبر 274214

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha