سازمان امور مالیاتی اعلام کرد که دریافت مالیات بر ارزش افزوده در پیتزا و اغذیه‌فروشی‌های زنجیره‌ای به‌زودی آغاز می‌شود و رستوران‌ها، چلوکبابی‌ها و اغذیه‌فروشی‌های زنجیره‌ای و پیتزا فروشی‌ها به‌زودی برای دریافت مالیات بر ارزش افزوده فراخوان می‌شوند.

اين خبر در حالي اعلام شده كه پيش از اين برخي فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي ارائه‌دهنده غذاي سريع و فوري (فست‌فود‌ها) اقدام به محاسبه ماليات بر ارزش افزوده برخلاف قانون مي‌كردند. به گزارش ايرنا، عليرضا طاري‌بخش، معاون سازمان مالياتي درباره مشمول شدن فست‌فودها در نظام ماليات بر ارزش افزوده، اظهار داشت: قرار است به‌زودي گروه‌هاي جديد در فعاليت‌هاي همگن فراخوان شوند و اين حلقه را تكميل كنيم. او با بيان اينكه قانون ماليات بر ارزش افزوده براي مودياني كه از قانون تمكين نكنند جرايمي را درنظر گرفته است، اظهار داشت:

موديان مشمولي كه نسبت به تسليم اظهارنامه، ثبت نام، ارائه اسناد و مدارك و صورتحساب و ساير تكاليف مقرر اقدام نكنند، براساس قانون جريمه مي‌شوند. طاري بخش در واكنش به اظهارات رئيس اتاق اصناف ايران درخصوص مشكلات ايجاد شده ارزش افزوده براي موديان، افزود: هيچ اشكالي از نظر دريافت ماليات بر ارزش افزوده از منظر مباني قانوني وجود ندارد اما چنانچه موديان قانون را تمكين نكنند و تكاليف آن را ازجمله ثبت نام انجام ندهند و يا اينكه ماليات دريافتي را پس از دريافت ابراز و به دولت پرداخت نكنند اين نوع موديان با مشكل مواجه مي‌شوند.

کد خبر 271674

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha