علی ابراهیمی: به‌رغم کاهش حداقلی قیمت برخی فرآورده‌های لبنی، هنوز هم گرانفروشی لبنیات با عرضه اقلام لبنی پر مصرف به بیش از نرخ مصوب ادامه دارد.

طي 2‌ ماه گذشته كارخانه‌هاي لبني متاثر از بالا گرفتن مناقشه روغن پالم و افت شديد فروش با كاهش تقاضا، افزايش حدود 30 درصدي قيمت برخي لبنيات را در دستور كار قرار دادند.

پس از اولتيماتوم 2هفته‌اي سازمان حمايت به كارخانه‌هاي لبني متخلف براي بازگشت قيمت‌ها، اكنون برخي شركت‌ها تلاش دارند تا با كاهش حداقلي نرخ‌هاي غيرقانوني لبنيات، بر گرانفروشي اين اقلام سرپوش گذارند. هنوز خبري از بازگشت واقعي نرخ لبنيات به قيمت‌هاي مصوب نبوده و اغلب اقلام لبني به‌ويژه محصولات پرمصرف با قيمت‌هايي بيش از نرخ مصوب عرضه مي‌شود.

از سوي ديگر حذف پالم و جايگزيني آن با چربي طبيعي از ابتداي مهر ماه، موجب افزايش هزينه تمام‌شده توليد اقلام لبني پرچرب شده و احتمال بازگشت شركت‌هاي لبني به قيمت‌هاي مصوب قبلي را كاهش داده است. گرچه طي يك‌ماه گذشته چند برند توليد‌كننده لبنيات نرخ شير كم‌چرب را از 2هزارو 200به 2هزار يا قيمت شير كاكائو و شير عسل 250سي‌سي پاكتي را از هزارو 200به هزار تومان كاهش داده‌اند، بيشتر كارخانه‌هاي لبني همچنان در مقابل كاهش قيمت‌ها مقاومت مي‌كنند.

  • تعامل براي بازگشت قيمت‌ها

اين در حالي است كه معاون بازرسي و رسيدگي سازمان حمايت از كاهش قيمت برخي اقلام لبني حتي به كمتر از ميزان مجاز افزايش 15درصدي مصوب خبر داد و به خبرنگار ما اعلام كرد: سازمان حمايت تلاش كرده تا با نشست و تعامل با شركت‌هاي لبني كه قيمت‌ها را بيش از ميزان مجاز افزايش داده بودند، اين قيمت‌ها را بازگرداند.

کد خبر 273115

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha