همشهری آنلاین: معاون پارلمانی و کنسولگری وزارت امور خارجه گفت: اظهارات کامرون ناقض تحرکات و گفتگوهای دیپلماتیک نیست.

قشقاوی

به گزارش مهر، حسن قشقاوی معاون پارلمانی و کنسولگری وزارت امور خارجه در حاشیه مراسم ختم والده آیت الله شاهرودی در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که آیا اظهارات نخست وزیر انگلیس در مجمع عمومی سازمان ملل مذاکرات ایران و 1+5 را تحت الشعاع قرار می دهد گفت: در رابطه با اظهارات نخست وزیر انگلیس سخنگوی وزارت خارجه اظهار نظر کرده و ضرورتا این اظهارات ناشایست ارتباطی با دیدارهای دیپلماتیک ندارد.

قشقاوی ادامه داد: در زمان جنگ تحمیلی نیز وقتی نیروهای ما پیروز می‌شدند یا به ظاهر شکست می‌خوردند مذاکرات دیپلماتیک قطع نمی‌شد و گفتگوهای دیپلماتیک ادامه داشت.

وی با بیان اینکه گفتگوهای دیپلماتیک به معنای تایید حرف‌های طرف مقابل نیست یادآور شد: این گفتگوها در زمان امام ادامه داشت و در زمان مقام معظم رهبری نیز ادامه دارد. گفتگو با سران کشورها به جز آمریکا و رژیم صهیونیستی جزو خطوط قرمز نظام نیست.

به گفته قشقاوی اظهارات کامرون ناقض تحرکات و گفتگوهای دیپلماتیک نیست.

معاون پارلمانی و کنسولگری وزارت امور خارجه با اشاره به ماجرای باغ قلهک تصریح کرد: رابطه ما با انگلیس هیچ وقت قطع نشده بود و حتی در مصوبه مجلس به قطع رابطه اشاره ای نشده است و اگر کاردار غیر مقیم ما به کاردار مقیم تبدیل شود این مسئله ناقض مصوبه مجلس نیست و از قضا شرایط موجود اقتضا می کند کاردار ما به کاردار مقیم تبدیل شود.

وی ادامه داد: بین کاردارهای غیر مقیم دو کشور روابط کنسولی وجود دارد. سه هزار و 500 ایرانی در انگلیس هستند که خانواده های آنها نگرانند و اینها نیاز به خدمات کنسولی دارند که این خدمات با گشایش سفارت امکان پذیر است.

قشقاوی درباره آزادی ایرانیان زندانی خارج از کشور گفت: در یکی دو هفته اخیر آزادی‌هایی نسبت به ایرانیان زندانی خارج از کشور داشتیم که این مسئله در سوریه، یمن و برخی از کشورهای شرقی اتفاق افتاد و وزارت خارجه در این باره بسیار موفق عمل کرده است و این وزارتخانه از جمله موفق ترین وزارتخانه‌ها در دفاع از حقوق شهروندی است.

کد خبر 273437

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha