همشهری آنلاین: 6 کودک و نوجوان ایرانی با درخشش در مسابقه نقاشی بلغارستان نام خود را در میان برگزیدگان این رقابت هنری ثبت کردند.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، نمایشگاه بین‌المللی نقاشی نوازاگورا در سال 2007 دیپلم‌های افتخار خود را به 6 کودک ایرانی اهدا کرد ضمن این که برای نخستین بار نام دو کودک افغانی نیز که آثار آنها توسط کانون ارسال شده بود هم در میان برگزیدگان به چشم می‌خورد.

 بر این اساس مسابقه نقاشی بلغارستان با موضوع آزاد، زهرا درکه 8 ساله از کرمانشاه، نادیا احمدی 5/8 ساله از گنبد، پرنیان رهبر و رژیتا کتال هر دو 9 ساله از سمنان و تهران، حسام بشیری 11 ساله از شاهرود و علی‌رضا زندی 12 ساله از همدان را به عنوان برگزیدگان خود معرفی کرده است.

حوا و کبری حسینی 7 ساله و 10 ساله از تهران نیز دو کودک افغانی هستند که دیپلم افتخار این رقابت هنری را به دست آوردند.

در مسابقه نقاشی نوازاگورا بلغارستان آثار 15 کودک ایرانی توسط امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شرکت داده شده بود که این آثار با 2255 نقاشی کودکان 29 کشور جهان به رقابت پرداختند.

گفتنی است آثار کودکان هنرمند ایرانی شرکت کننده در این رقابت به صورت عمده موضوع طبیعت زیبای ایران و زندگی مردمان روستایی را مورد توجه قرار داده است.

کد خبر 27366

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز