همشهری آنلاین: رئیس پلیس راهور تهران بزرگ، گفت: خودروها و موتورسیکلت‌هایی که صرفا به دلیل ارتکاب تخلف‌های رانندگی و یا اجرای طرح‌های ترافیکی به وسیله عوامل راهنمایی و رانندگی توقیف و به پارکینگ منتقل شده‌اند و مدت زمان توقف قانونی آنها هنوز سپری نشده است، در هفته ناجا ترخیص می‌شوند.

به گزارش ایسنا، سرهنگ تیمور حسینی در نشست خبری که در پلیس راهور تهران بزرگ برگزار شد، با بیان این مطلب اظهار کرد: دارندگان خودرو و موتورسیکلت با شرایط اعلام شده از تاریخ 13 مهرماه امسال به مدت یک هفته می‌توانند با در دست داشتن مدارک موضوع ماده 11 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی مانند مفاصا حساب عدم خلافی، رسید خودرو و موتورسیکلت یا دستور قضایی و در صورت ظن قوی در عدم مالکیت ارائه مدارک مثبته مالکیت تا 19 مهرماه به ستاد ترخیص خودروها و موتورسیکلت‌ها واقع در خیابان‌های زنجان (ترخیص خودرو) و خلیج (ترخیص موتورسیکلت) مراجعه و وسیله نقلیه توقیف شده خود را آزاد کنند.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ تاکید کرد: این تسهیلات مشمول خودرو و موتورسیکلت‌هایی که بنا به دستور مراجع قضایی و یا به علت ارتکاب جرایم دارای شاکی خصوصی برای توقیف هستند، نمی‌شود و لازم است به وسیله مراجع قضایی تعیین تکلیف شوند.

حسینی افزود: در هفته ناجا مراکز اجرایی تا ساعت 17 به سرویس دهی به مراجعین می‌پردازند.

وی درباره آموزش دادن به متخلفان اظهارکرد: آموزش مقوله بسیار مقدسی است و دوست نداریم آموزش تبدیل به ابزار تنبیهی شود. بنابراین در مراکز خود به صورت کاملا اختیاری آموزش را به رانندگان توصیه می‌کنیم، چرا که خروجی کلاس‌ها بسیار تاثیرگذار بوده است.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در پاسخ به این پرسش که چه برنامه‌ای برای برگه معاینه فنی دارید، اظهار کرد: آیین نامه راهنمایی و رانندگی در این زمینه به طور شفاف موارد لازم را اعلام کرده است و وسایل نقلیه فاقد برگه معاینه فنی حق تردد در سطح شهر را ندارند. این موضوع در تهران و سایر کلان شهرها بسیار حیاتی است.

کد خبر 274194

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha