همشهری آنلاین: معاون سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی با اعلام اینکه ثبت تقاضا برای تحصیل در دوره‌های دکتری پژوهش‌محور محدودیت زمانی ندارد، گفت: داوطلب می‌تواند در طول سال در هر زمانی که طرح خود را با استاد راهنما هماهنگ کرد، در سایت معاونت سنجش و پذیرش دانشگاه ثبت‌نام کند.

به گزارش ایرنا، سید مجتبی علوی فاضل با اعلام اينكه سایت www.azmoon.org برای ثبت تقاضای داوطلبان دکتری پژوهش‌محور همواره باز خواهد بود، افزود: با توجه به اینکه ممکن است هماهنگی و سفارش طرح از سوی سازمان‌ها، مراکز صنعتی و خدماتی به اساتید، به زمان نیاز داشته باشد، این امکان و تسهیلات فراهم شده است که داوطلبان بتوانند بدون نگرانی، طرح پیشنهادی خود را در هر زمانی که میسر شد با هماهنگی استاد راهنما در سایت معاونت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامي ثبت‌ کنند.

علوی فاضل اظهار داشت: پس از آنکه فایل داوطلبی در سایت معاونت سنجش و پذیرش ثبت شد، مدارک داوطلب به معاونت پژوهشی ارسال و زمان مصاحبه به وی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی زمان آغاز به تحصیل پذيرفته‌شدگان دكتري پژوهش‌محور را با توجه به ظرفیت واحدهای پذیرفته شده در نیمسال اول یا دوم سال تحصیلی اعلام كرد و حداقل معدل کارشناسی ارشد 18 در رشته‌های علوم انسانی و 17 در رشته‌های غیرعلوم انسانی را لازمه ثبت‌نام در دوره‌های دکتری پژوهش‌محور دانست.

معاون سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامي افزود: فارغ‌التحصیلان مقطع کارشناسی ارشد 15 دانشگاه برتر کشور مطابق بانک اطلاعاتی SCOPUS و واحدهای جامع دانشگاه آزاد اسلامی می‌توانند با ضریب معدل فارغ‌التحصیلی معادل 1.1 برای رشته‌های با حداقل معدل 17 و 1.05 برای رشته‌های با حداقل معدل 18 حائز شرایط ثبت‌نام در این دوره‌ها شوند.

علوی فاضل اضافه کرد: مثلاً اگر داوطلبی در رشته مهندسی عمران با معدل 16 از واحد تهران جنوب فارغ‌التحصیل شده است، با لحاظ کردن ضریب 1.1 به 17.6 افزایش یافته و می‌تواند ثبت‌نام کند.

وی گفت: باتوجه به اینکه ماهیت دوره دکتری پژوهش‌محور، ایجاد ارتباط میان صنعت و دانشگاه است، شیوه ثبت تقاضای دانشجو برای پذیرش در آن نیز با سایر دوره‌های تحصیلی متفاوت بوده و دارای قید زمانی نیست.

کد خبر 274530

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha