همشهری آنلاین: معاون سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی گفت: ثبت‌نام برای دوره‌های دکتری پژوهش‌محور دانشگاه آزاد اسلامی تا یکشنبه ۵ بهمن ماه ادامه دارد.

به گزارش ایرنا، مجتبی علوی فاضل گفت: سایت مرکز آزمون برای ثبت‌نام دکتری پژوهش‌محور باز است و این ثبت‌نام تا فردا ادامه دارد؛ داوطلبان می‌توانند با مراجعه به سایت www.azmoon.org نسبت به ثبت تقاضای خود اقدام کنند.

ثبت‌نام برای پذیرش در رشته‌های دکتری پژوهش‌محور دانشگاه آزاد اسلامی از هفته گذشته آغاز شده است.

وی درباره شرایط ثبت‌نام گفت: داوطلبان در رشته‌های علوم انسانی مي‌بایست معدل حداقل 18 و برای رشته‌های غیرعلوم انسانی 17 را در مقطع کارشناسی ارشد کسب کرده باشند.

همچنین دارندگان مدرک دکتری عمومی پزشکی یا داروسازی که دارای معدل حداقل 17 باشند، مجاز به ثبت‌نام و شرکت در این دوره‌ها هستند.

علوی فاضل در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا برای کسانی که از دانشگاه‌های برتر فارغ‌التحصیل شده‌اند تسهیلاتی وجود دارد، گفت: اگر داوطلبان از 15 دانشگاه برتر موجود در فهرست scopus فارغ‌التحصیل شده باشند یا جزو فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های جامع (برتر) دانشگاه آزاد اسلامی باشند، معدل آنها با ضریب 1/1 برای رشته‌های با حدنصاب معدل 17 و 1.05 برای رشته‌های با حدنصاب معدل 18 در نظر گرفته خواهد شد.

وی در ادامه در مورد نحوه پذیرش ثبت‌نام‌شدگان گفت: داوطلبان می‌بایست اطلاعات پروژه تحقیقاتی و استاد راهنمای مربوطه را در قالب فرم ارائه شده در سامانه ثبت کنند.

علوی فاضل در مورد شرایط استاد راهنما، گفت : استاد راهنمای اصلی باید عضو هیات علمی تمام وقت دانشگاه آزاد بوده و سابقه داشتن دانشجوی دکتری را داشته باشد.

معاون سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی در مورد طرح گفت: طرح باید برون دانشگاهی مصوب مورد حمایت دستگاه‌های اجرایی و نهادهای عمومی باشد.

وی در پایان گفت: زمان آغاز به تحصیل این دسته از داوطلبان در 2 نیمسال مهر و بهمن خواهد بود که بنا به زمان ثبت‌نام و پذیرش اعلام خواهد شد.

کد خبر 285200

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha