فرمانده یگان عملیات و کنترل طرح‌های ویژه ترافیکی پلیس راهور تهران از اجرای طرح گسترده پلیس برای برخورد با خودروهای فاقد معاینه فنی خبر داد.


سرهنگ سعيد سپهري در گفت‌وگو با ايسنا اين خبر را اعلام كرده و گفته است كه برابر تصميمات اتخاذشده از ابتداي آبان ماه، طرح برخورد با خودروهاي فاقد برگه‌هاي معاينه فني تشديد خواهد شد و بر اين اساس خودروهاي فاقد معاينه فني 200هزار ريال جريمه خواهند شد. وي با بيان اينكه مردم بايد براي دريافت برگه‌هاي معاينه فني خودروهاي خود به مراكز مجاز معاينه فني بروند، اظهار كرد: اين طرح شامل تمامي خودروها اعم از عمومي و خصوصي مي‌شود و پليس در اجراي اين طرح با كسي تعارف نخواهد داشت. سپهري با اشاره به تشكيل يگاني براي برخورد با تخلفات معاينه فني در پليس راهور تهران بزرگ خاطرنشان كرد: اين طرح مشترك با همكاري راهور فاتب و سازمان ترافيك شهرداري تهران اجرا خواهد شد.

فرمانده يگان عمليات و كنترل طرح‌هاي ويژه ترافيكي پليس راهور تهران با اشاره به شرايط داشتن معاينه فني براي خودروهاي عمومي و شخصي اظهار كرد: مطابق قانون هر خودروي شخصي كه 5سال از ساختش گذشته باشد، بايد برگه معاينه فني دريافت كند و خودروهاي ناوگان حمل‌ونقل عمومي اعم از اتوبوس، ون، ميني‌بوس و تاكسي و غيره از همان ابتدا موظف به اخذ معاينه فني از مراكز معتبر هستند.

برگه معاينه فني مراكز متفرقه هم بررسي مي‌شود

سپهري در ادامه درباره اينكه گفته مي‌شود با اعلام فشار به رانندگان برخي از آنان با مراجعه به مراكز معاينه فني غيراستاندارد حاشيه پايتخت اين برگه را دريافت مي‌كنند، تصريح كرد: متأسفانه اين موضوع را ما نيز شنيده‌ايم كه در برخي مراكز با يك تلفن برگه معاينه فني صادر مي‌كنند. در همين راستا تمامي برگه‌هاي معاينه فني متفرقه از سوي مأموران پليس راهور بررسي مي‌شود و اين برگه‌ها بايد از مراكز مجاز دريافت شده باشند. سپهري با تأكيد بر اينكه خوشبختانه مراكز معاينه فني شهر تهران همگي از استاندارد لازم برخوردار بوده و براساس اصول و قواعد عمل مي‌كنند، اظهار كرد:‌ ممكن است در مناطق حاشيه شهر يا استان‌هاي ديگر چنين مراكزي وجود داشته باشد اما مأموران راهور حتما برگه‌هاي متفرقه را بررسي خواهند كرد.

 

کد خبر 274733

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha