همشهری آنلاین: شهردار تهران، واقعه عاشورا را حاوی پیام پیروزی سپاه عقل بر جهل، عدل بر ظلم، امانتداری بر خیانت، حکومت اسلامی بر طاغوت، خون بر شمشیر و به فراموشی سپردن همه قدرت‌های پوشالی دانست و گفت: در تصمیم‌گیری‌ها از اینکه زندگی ما متعلق به فرهنگ عاشورا است، غفلت نکنیم.

به گزارش تهران سما، دكتر محمدباقر قالیباف طی سخنانی در مراسم افتتاحیه دوازدهمین نمایشگاه بزرگ فرهنگی عطر سیب در محل بوستان ولایت، «عاشورا» را اوج فداکاری و اخلاص دانست و گفت: انقلاب اسلامی ریشه در فرهنگ عاشورا و نهضت امام حسین (ع) دارد و ما در زمانی زندگی می‌کنیم که همه عوامل این فرهنگ را به نوعی دیده‌ایم.

شهردار تهران از اخلاص، گذشت و تاثیر فرهنگ عاشورا به عنوان مولفه‌هاي قابل توجه در اداره دفاع مقدس نام برد و افزود: در جنگ، افرادی که هیچ آموزش نظامی ندیده و در هیچ دانشکده‌ای تحصیل نکرده بودند و با هیچ تئوری از عرصه مسایل نظامی آشنا نبودند، توانستند در کمترین زمان ممکن در همه این زمینه‌ها به اوج برسند.

دكتر قاليباف با بيان اينكه حرکت کردن در مسیر امام حسین (ع)، عزت دنیوی و اجر اخروی به همراه دارد، افزود: باید حواس‌مان را جمع کنیم که روزگار و مسایل روز، ما را از این غافل نکند که زندگی ما متعلق به فرهنگ عاشورا است، بنابراين نبايد در کارهای روزمره و تصمیم‌گیری‌ها از این موضوع غفلت کنیم.

شهردار تهران، حقیقت شعار روز عاشورا را شعار مبارزه با ظلم دانست و تاکید کرد: امروز دیگر از سر و صدای دشمنانی که مستکبر و ظالم هستند، نترسیم و جا خالی نکنیم.

وی با اشاره به تحرك‌هاي داعش و سلفی‌ها براي نسبت دادن خشونت به اسلام، خاطرنشان كرد: باید به طور ویژه عقلانیت، شجاعت، شهامت، درایت و فداکاری را در فرهنگ اسلام و تشیع را به نمایش بگذاریم.

شهردار تهران، فرهنگ عاشورا را نه تنها متعلق به شیعیان و مسلمانان، بلکه متعلق به هر انسان آزاده‌ای دانست و افزود: از یک وحدت، درایت و عمق تاثیرگذاری در عاشورا و محرم برخوردار باشیم.

قاليباف با تأكيد بر نشان دادن غنای فرهنگ عاشورا در قالب مجموعه تولیدهای فرهنگی، ایده‌ها و طراحی‌های جدید در هیات‌های مذهبی، گفت: اگر از نیروهای جوان، متعهد و خلاق استفاده کنیم، هر سال می‌توانیم این موضوع را هم در بعد محتوای موضوعات و هم زیبایی و نحوه ارایه کار در بخش‌های مختلف عمق ببخشیم.

کد خبر 275136

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha