مدیرکل دفتر پایش فراگیر سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت که براساس اعلام استان‌ها، ۳۱۰۰واحد آلاینده صنعتی در سال۹۲ شناسایی شده که به ترتیب استان‌های اصفهان، تهران، خراسان‌رضوی، خوزستان و مرکزی بیشترین سهم را به خود اختصاص داده‌اند.

اصفهان و تهران در صدر استان‌های آلاینده


شينا انصاري با اشاره به نظارت بر هزينه‌كرد عوارض صنايع آلاينده، تصريح كرد: مكانيسم نظارتي محيط‌زيست بايد از ابتدا و در زمان تشخيص آلودگي و اعلام آن تا نحوه هزينه‌كرد، پيش‌بيني شود.

آنطور كه اين مقام مسئول به ايسنا گفته است: مدت اجراي آزمايشي قانون ماليات ارزش افزوده تا پايان سال 1393تمديد شده و سالانه مطابق تبصره يك ماده 38قانون ماليات ارزش افزوده هر استاني فهرست سنواتي صنايع آلاينده را اعلام مي‌كند و فهرست به سازمان امور مالياتي كشور فرستاده مي‌شود و اين صنايع مشمول پرداخت يك درصد از فروش خود به‌عنوان عوارض آلايندگي هستند.

انصاري با بيان اينكه ادارات كل محيط‌زيست استان‌ها بر عملكرد صنايع آلاينده در استان‌ها نظارت مي‌كنند، گفت: معاونت پايش در استان‌ها در طول سال براساس دستورالعمل صنايع آلاينده و طي پايش‌هاي ادواري صنايع آلاينده را معرفي مي‌كنند.

مديركل دفتر پايش فراگير سازمان حفاظت محيط‌زيست ادامه داد: با شروع هر فصل؛ابتدا ليست صنايع مورد بررسي استان و برنامه بازديدها تعيين شده و پايش‌ها توسط ادارات كل يا از طريق خوداظهاري و آزمايشگاه‌هاي معتمد صورت مي‌گيرد.

انصاري درخصوص نوع آلودگي هر صنعت و مدارك لازم براي اثبات آلودگي اظهار داشت: نوع آلودگي بر مبناي «ضوابط و استانداردهاي ملاك عمل سازمان حفاظت محيط‌زيست» تعيين شده و مدارك و مستندات شامل آناليزهاي آزمايشگاهي و اخطارنامه آلودگي و ساير مستندات حسب مورد تهيه و پس از احراز آلودگي، نام صنعت در فهرست صنايع آلاينده درج مي‌شود. وي با تأكيد براينكه فصل مراجعه به صنعت و تشخيص آلودگي آن به‌عنوان «دوره آلايندگي صنعت» محسوب مي‌شود، تصريح كرد: با تاييد رفع آلودگي صنعت توسط اداره كل حفاظت محيط‌زيست استان، نام صنعت براي دوره‌هاي بعدي، از فهرست صنايع آلاينده حذف مي‌شود.

کد خبر 276639

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha