همشهری آنلاین: سردار یعقوب سلیمانی دبیر قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج به همراه اعضای شورای سازمان اردویی راهیان نور و گردشگری بسیج با آیت‌الله احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان و امام جمعه موقت تهران دیدار کردند.

سلیمانی

به گزارش ایسنا، دبیر قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج در این دیدار که در شورای نگهبان صورت گرفت، گزارشی از نحوه اجرای اردوهای راهیان نور نیز ارائه کرد و گفت: سالانه پنج میلیون نفر به سفرهای راهیان نور اعزام می‌شوند.

وی ادامه داد: امسال یک میلیون نفر دانش‌آموز و فرهنگی به مناطق عملیاتی دفاع مقدس اعزام می‌شوند که این اعزام ها از 15 مهرماه کلید خورده است و تا پایان سال ادامه دارد که تا کنون از 31 سپاه استانی، بیش از 200 هزار معلم و دانش‌آموز تا به امروز به اردوهای راهیان نور اعزام شده‌اند.

سردار سلیمانی با بیان اینکه ایمنی کاروان‌های راهیان نور یکی از اولویت‌های سپاه و بسیج است، افزود: این افراد با حضور در راهیان نور از 1608کیلومتر از مرزهای درگیر در جنگ، بازدید می‌کنند و به همین دلیل، ایمنی کاروان‌ها راهیان نور را یکی از مهمترین برنامه‌های خود قرار داده‌ایم.

وی در ادامه اضافه کرد: برگزاری جلسات متعدد در قرارگاه راهیان نور ریلی شهید نوری برای بالا بردن ظرفیت اعزام‌ها به راهاین نور و اعزام دانش‌آموزان استان‌های تهران، سمنان و مشهد از طریق ریلی به مناطق عملیاتی و ... از جمله اقداماتی است که برای بالا بردن ایمنی کاروان‌های راهیان نور صورت گرفته است.

سردار سلیمانی با اشاره به برگزاری جشنواره ملی سرزمین نور اظهار داشت: سال گذشته یازدهمین جشنواره ملی سرزمین نور به مدت 10 شب با حضور اقشار مختلف مردم، هنرمندان، خانواده‌های شهدا، ایثارگران و علاقه‌مندان به فرهنگ ایثار و شهادت در خرمشهر انجام شد.

دبیر قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج افزود: هدف از برگزاری این جشنواره شناسایی هنرمندان متعهد سراسر کشور است که آثار خود را ارسال می‌کنند. ثبت حالات معنوی زائران سرزمین‌های نور و مناطق عملیاتی از دیگر اهداف برگزاری «جشنواره ملی سرزمین نور» است که اسفند امسال شاهد برگزاری اختتامیه دوازدهمین جشنواره ملی سرزمین نور خواهیم بود.

رئیس سازمان اردویی راهیان نور و گردشگری بسیج با اشاره به برگزاری نمایش بازسازی غدیرخم در سراسر کشور،گفت: بازسازی نمایش واقعه غدیرخم یکی دیگر از فعالیت‌های سازمان اردویی راهیان نور بسیج است که در سال 90 بیش از 73نقطه کشور ، سال 91 در 83 شهر ، سال 92 در 120 نقطه کشور و با بیش از یک میلیون بازدید کننده و امسال در 113 شهر از کشورمان برگزار شد.

گزارش کاملی از ارائه خدمات به کاروان‌های راهیان نور، اسکان و تغذیه زائرین و مباحث ایجاد امنیت برای سلامت سفر زائرین و نحوه اعزام ها به همراه آمار و ارقام و توضیح درباره اهداف تشکیل قرارگاه مرکزی اربعین سازمان بسیج مستضعفین و... از جمله مواردی بود که سردار سلیمانی به شرح آن پرداختند.

در ادامه این دیدار،آیت‌الله جنتی برای حضور در مناطق عملیاتی دفاع مقدس اعلام آمادگی کرد و گفت: یکی از آرزوهای من حضور در مناطق عملیاتی دفاع مقدس و راهیان نور است.

بنابراین گزارش، دبیرشورای نگهبان بر مباحثی همچون توسعه حمل و نقل مناسب برای اعزام زائرین راهیان نور و ایمنی کاروان‌های راهیان نور و امنیت سفر تاکید داشتند.

کد خبر 278197

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha