همشهری آنلاین: جلسه قرارگاه پشتیبانی اربعین حسینی با حضور مسئولان کشور و استانی در فرمانداری مهران تشکیل شد.

فضلی

به گزارش ایسنا، در این جلسه که با حضور رئیس سازمان حج و زیارت کشور و جانشین سازمان بسیج مستضعفین در فرمانداری مهران تشکیل شد،ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود در استان ایلام جهت پشتیبانی از حرکت عظیم زائران اربعین حسینی مورد بررسی قرار گرفت.

سردار فضلی جانشین سازمان بسیج مستضعفین در این جلسه با اعلام اینکه ظرفیت‌های کاروان های راهیان نور در اختیار خدمات رسانی به زائران قرار می‌گیرد،گفت: ستادهای راهیان نور سراسر کشور موظف به پشتیبانی همه جانبه از قرارگاه اربعین هستند و در همین راستا پنج روز قبل از اربعین و پنج روز بعد از اربعین فعالیت اردوهای راهیان نور متوقف می‌شوند. سه گذرگاه مرزی شلمچه، چذابه و مهران برای عزیمت زوار اربعین حسینی مهیا شده است و همزمان دیگر مرزها این ظرفیت‌ها را پشتیبانی می‌کنند و استفاده از ظرفیت‌های راهیان نور در مرزهای کشور ضروری است.اید دغدغه‌های سال گذشته رفع شود و نگاه عالمانه و مسئولانه به این امر مهم افزایش یابد.

سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت نیز در این نشست با اشاره به درخواست ایجاد کنسولگری در استان ایلام گفت: رایزنی‌هایی با طرف عراقی انجام شده اما هنوز کاری در این مورد صورت نگرفته است و توصیه ما به هموطنان این است که بدون ویزا وارد مرز نشوند.

در ادامه، سردرا حسینی فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) با بیان اینکه ستاد قرارگاه پشتیبانی از هشت کمیته تشکیل شده است، گفت: این کمیته‌ها شامل حمل و فقل، زیرساخت، تبلیغات، پشتیبانی، سازماندهی مرز، اطلاع‌رسانی، ایمنی و امنیت و استقبال مردمی است و باید با تشکیل یک سازمان واحد در جهت تسهیل تردد زائران تلاش کرد و مسولیتها مشخص و با همراهی تمام ارگان ها صورت گیرد.

حجت‌الاسلام ولد بیگی امام جمعه مهران نیز گفت: در کنار خدمات دهی به زائران باید به مسایل فرهنگی توجه شود. خوشبختانه نگاه امروز مردم خدمت به زائران حسینی است و این فرهنگ در بین مردم رواج پیدا کرده است.

در این جلسه سردار سید صادق حسینی بعنوان مسئول این قرارگاه در استان معرفی شد.

مسئولان کشور و استانی پس از این نشست از پایانه مرزی و از مکان ایجاد قرارگاه دیدن کردند.

کد خبر 279803

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha