۸ سرقت مسلحانه و ۳ قتل. این کارنامه‌ سیاهی است که سارق مسلح خوزستان از ابتدای امسال تا‌کنون از خود به‌جا گذاشته است.

متهم

از حدود 8‌ماه پيش بود كه سرقت‌هاي مسلحانه اين شرور تبهكار شروع شد. او با همدستي يكي از دوستانش سد راه خودروهاي سواري مي‌شد و با تهديد اسلحه، دست به سرقت اين خودروها مي‌زد. در مدت كوتاهي كارآگاهان پليس آگاهي خوزستان در جريان سرقت مسلحانه 2خودروي زانتيا، 3پژو پارس و كاميون حامل 30 دستگاه كولرگازي قرار گرفتند و وقتي به تحقيق از مالباختگان پرداختند، متوجه شدند كه تمامي سرقت‌ها از سوي يك باند صورت گرفته است؛ باندي 2‌نفره كه با تهديد اسلحه نقشه‌ شوم خود را عملي مي‌كردند. اين همه ماجرا نبود؛ چرا كه مأموران متوجه شدند دزدان مسلح به 2 ميدان ميوه و تره‌بار نيز حمله كرده و با تهديد اسلحه دست به سرقت پول‌هاي نقد زده‌‌اند. در يكي از سرقت‌ها اما مالباخته كه قصد مقاومت در برابر دزدان را داشته، به ضرب گلوله آنها مجروح شده است.

  • دزد جنايتكار

با توجه به حساسيت موضوع، كارآگاهان تلاش براي شناسايي دزدان را ادامه دادند تا اينكه خبر رسيد مرد ميانسالي در شهرستان باوي با شليك گلوله به قتل رسيده است. وقتي تيم تحقيق سرگرم بررسي اين جنايت بود، مشخص شد گلوله‌اي كه باعث مرگ مرد ميانسال شده، از همان سلاحي شليك شده كه در جريان سرقت از ميدان ميوه و تره‌بار، در اختيار دزدان مسلح بوده است. اين يعني قاتلان مرد ميانسال احتمالا همان سارقان مسلح تحت تعقيب هستند. مأموران در ادامه تحقيقات و در پرس و جوهاي محلي توانستند عامل قتل مرد ميانسال را شناسايي و مخفيگاه او را محاصره كنند.

  • عمليات ضربتي

منطقه زيتون كارگري اهواز، جايي بود كه دزد جنايتكار در آنجا مخفي شده بود. اين مرد كه قصد فرار از كشور را داشت در عملياتي ضربتي دستگير شد و پس از انتقال به اداره آگاهي به 8سرقت مسلحانه و قتل مرد ميانسال در شهرستان باوي اعتراف كرد اما در ادامه تحقيقات مشخص شد كه او به غيراز اين جنايت، 2جنايت ديگر را نيز رقم زده است.

شرور خطرناك ماجراي جناياتش را اينطور شرح داد: مدتي قبل در يك مراسم عروسي با مردي درگير شدم. درگيري ما لفظي بود و پس از آن مردم ما را جدا كردند اما چند روز بعد، آن مرد و دوستانش به مقابل خانه‌ام آمدند و در و ديوار خانه‌ام را به گلوله بستند. من هم تصميم گرفتم از او انتقام بگيرم. به همين دليل يك روز صبح به مقابل خانه عموي او در شهرستان باوي رفتم و وقتي مرد ميانسال از خانه خارج شد، با شليك گلوله او را به قتل رساندم.

متهم درباره دومين جنايتش گفت: مدتي پيش يكي از دوستانم نزد من آمد و گفت كه مردي برايش مزاحمت ايجاد كرده است. او گفت كه جرأت روبه‌رو‌شدن با آن مرد را ندارد و براي همين تصميم گرفتم كمكش كنم. دوستم آن مرد را به من نشان داد و من هم يك روز در مسير تردد وي كمين كردم و با شليك گلوله او را به قتل رساندم. اما سومين قرباني كسي بود كه شاهد دومين جنايت مرد خطرناك بود.

اين مرد در ادامه بازجويي‌ها گفت: زماني كه دومين جنايت را رقم زدم، يكي از دوستانم شاهد ماجرا بود. او مي‌دانست كه من دست به جنايت زده‌ام و از اين واهمه داشتم كه مرا لو دهد و باعث دستگيري‌ام شود. براي همين بود كه نقشه كشيدم او را به قتل برسانم. يك روز به بهانه تفريح، دوستم را به خارج از شهر كشاندم و در آنجا وي را نيز به قتل رساندم و جسدش را به داخل رودخانه انداختم تا اينكه دستگير شدم. سرهنگ خواجوي، رئيس پليس آگاهي استان خوزستان با بيان اين خبر گفت:

هرچند طبق اعترافات متهم 2جنايت نخست او ثابت شده اما در بررسي‌هاي انجام شده جسد سومين قرباني هنوز پيدا نشده است. حتي مأموران رودخانه‌اي كه متهم مدعي بود جسد را آنجا انداخته گشتند ولي اثري از جسد به‌دست نيامد. با اين حال جست‌وجو براي پيدا كردن جسد و اثبات سومين قتلي كه از سوي اين مرد جنايتكار صورت گرفته است، ادامه دارد. وي همچنين به دستگيري همدست اين مرد در سرقت‌هاي مسلحانه اشاره كرد و گفت: شرور تبهكار سرقت‌ها را با همدستي دوستش انجام داده اما همه قتل‌ها را به تنهايي مرتكب شده است.

کد خبر 279008

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha