همشهری آنلاین: رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: طی سال های گذشته به پیشرفت سلامت درمان محور توجه نشده است و در همه دوران و عرصه ها، مسئولین سلامت را اولویت کاری خود قرار می دادند اما در عمل این مساله به گونه ای دیگری اجرا می شده است.

محمدرضا نقدی

به گزارش خبرنگار اجتماعی، «محمدرضا نقدی» روز پنجشنبه در همایش استادان علوم پزشکی سراسر کشور افزود: وی ادامه داد: سازمان بسیج مستضعفین نیز در توسعه سلامت کشور نیز کوتاهی کرده است که جای برنامه ریزی و اهتمام بیشتر دارد.

نقدی ابراز امیدواری کرد نسبت به این موضوع در برنامه ششم توسعه فکر جدی شود چرا که اجرای این امر به پیشرفت و توسعه کشور کمک زیادی می کند.

رییس سازمان بسیج مستضعفین گفت: امروز باید شرایط خود را به خوبی تحلیل کنیم ، وضعیت مان را بشناسیم و برای آینده برنامه ریزی دقیق تری داشته باشیم زیرا دنیا پر از آشوب است و اینها همه محصول مدیریت جهانی امروز است.

نقدی افزود: کسانی در قالب شورای به اصطلاح امنیت سازمان ملل، جهان را مدیریت می کنند و رهبری آمریکا در تمام اسناد راهبردی که طی بیست سال اخیر منتشر کرده بدون استثناء خود را رهبر جهان خطاب کرده است و این جنگ ها، خونریزی ها و ناامنی هایی که دنیا را به تنگ آورده محصول چنین مدیریت جهانی است.

وی تصریح کرد: از سوی دیگر با تحولاتی که مربوط به کشورمان روبرو هستیم هر چند امروز از لحاظ امکانات و وسعت مالی، تسلیحاتی، علمی و فنی فاصله زیادی با قدرت های جهانی داریم اما در تمام مولفه های اقتدار، منحنی جمهوری اسلامی رو به بالا بوده و منحنی آمریکا و قدرت های هم پیمانش رو به پایین است.

رییس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه ما اکنون دوران گذار را تجربه می کنیم و وظیفه ما سخت است، افزود: کشورما سرمایه بزرگی در اختیار دارد به عنوان مثال دربخش پزشکی از جایی که پزشکان بنگلادشی و پاکستانی برای ما طبابت می کردند، رسیده ایم به نقطه ای که از 52 کشور دنیا جهت درمان به ایران می آیند واین پیشرفت و درخشندگی حرکت منحصر به فردی است که در منطقه اتفاق افتاده است.

نقدی تصریح کرد: در تمام عرصه ها فاصله زیادی را پیموده ایم و میراث سنگینی را در اختیار داریم و باید با این میراث حرکت کنیم و نگذاریم روند پیشرفت مان را کند کند، بلکه دراین گذار تحول و جابجایی قدرت، الگوی تمدنی خود را به دنیا ارائه دهیم.

وی گفت: مهم ترین مساله ای که یک الگو را معرفی می کند شاخصه ها و معیارهای سنجش آن است که اصلی ترین شاخصه، ارتقای سطح امید به زندگی یعنی سلامت است و باید آن را جدی بگیریم.

نقدی افزود: شاخص مهم در الگوی تمدن اسلام، کاهش مراجعات درمانی است نه سرانه تخت به جمعیت، اینکه جامعه ای به مرحله بیماری نرسد و افراد جامعه نیازی به درمان پیدا نکنند این شاخصه باید در الگوی تمدنی ما خود را نشان دهد.

رییس سازمان بسیج مستضعفین شاخصه اخلاق پزشکی را مورد اشاره قرار داد و گفت: مساله اخلاق پزشکی در دفاع مقدس نمایان و شکل متفاوت خود را نسبت به سایر الگوهای تمدنی نشان داد.

نقدی ادامه داد: به عنوان مثال دو سال گذشته آمارگیری که از کل جامعه پزشکی کشور انجام شد 70 هزار نفر پزشک در سراسر کشور اعلام آمادگی کردند که ساعاتی را جهت ارائه خدمات رایگان به مردم داشته باشند.

رییس سازمان بسیج مستضعفین افزود: پیشرفت علمی نیز محور دیگری است که در الگوی خود باید به آن اهتمام ورزیده و سلامت را ارتقا بخشیم که وزارت بهداشت به تنهایی آن را حل کند بلکه آموزش و پرورش، آموزش عالی و رسانه ها نیز در این زمینه نقش ایفا می کنند.

وی تصریح کرد: شاید خود بسیج نیز در این زمینه کوتاهی کرده باشد. ما می توانیم آموزش را نشر دهیم و وضعیت کشور را با محوریت بهداشت توسعه دهیم.

کد خبر 280112

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha